Monday, February 08, 2016

ANGAN-ANGAN

Assalammualaikum,



Maaf, sesi luahan hati lagi..
Jiwa,hati dan perasaan masih belum pulih lagi..
Tak mengharapkan akan pulih sepenuhnya...pulih sedikit pun jadi lah..

Selagi belum pulih....
Nah....ada masa terluang mesti perasaan ini minta dilayan..
Terutama waktu malam...
Mula la hati berkata itu dan ini...
Otak pula mula putarkan kembali moment-moment lama..

Halah....ni yang malas ni..
Terpaksa laluinya sekali lagi...

Sudahnya..mengadap game..sampai letih..
Cuba untuk alihkan perasaan..
Lepas tu tidur....sedar-sedar dah pagi..
Kembali melakukan rutin harian..
Sibukkan diri..

Adakalanya, tertanya-tanya..
Apakah diri ni tak layak untuk simpan angan-angan..?



Kerna...setiap apa yang diangankan..bayangkan..
Pasti takkan jadi kenyataan..
Bukan sekali...malah banyak kali...

Kadang...jadi takut untuk simpan angan-angan..
Ya lah...takut tak jadi..

Tapi.....angan-angan itu tetap datang..
Mula bermain-main di fikiran..
Nak macam tu...nak macam ni..
Nanti macam ni...nanti macam tu...

Apa yang ditakutkan itu lah yang menjadi kenyataan..
Angan-angan tak kesampaian...

Itu lah...apa yang diangankan tak kesampaian..
Apa yang tak terlintas di fikiran pula yang kita dapat..

Patutnya...hari ni....hrummm....
Berat pula rasa untuk berkongsi...
Tak apa lah....

Kena sedar diri..
Kita hanyalah hamba...

Siapa lah kita untuk menolak takdir Allah...

Bagi kita...itu yang terbaik..
Tapi pada Allah..ada yang lebih baik dari apa yang kita inginkan...



Belajar untuk redha dengan setiap ketentuannya...
Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya..
Setiap yang pahit ada manisnya...
Sabar lah...dan terus bersabar..


Berangan Mode : Off 

p/s : 

Mata tak mahu tidur malam ni...perasaan minta dilayan...maka terhasil lah entry ini dikala orang sedang sedap tidur...mujur esok masih cuti tahun baru cina...kalau tak..mau pergi kerja dengan mata lobam..huhu.. :P

Baca je yupp...tak mo komen...apa pun terima kasih semua... (^_^)V 
I will be okey....don't worry...thank you for your concern & love...

Friday, February 05, 2016

HAPPY BIRTHDAY DD DIDOTT!!

Assalammualaikum... (^_^)

Birthday model tetap APA KATA HATI hari ni...

Bagi yang dah lama ikut blog ni..mesti kenal budak demok ni...model tetap la kata kan...huhu..



Saja letak gambar blur... :-)

Happy 14th Birthday
my sweet...chubby...demok..bulat & cute little sister...

Moga sentiasa dilindungi Allah..
Belajar bagus2...jangan malas-malas..

Moga sentiasa menjadi kebanggaan ibu,ayah,kakak & adin.. !!

p/s: tengah membusy...cuba gak selit2 post..update guna fon pun okey la kan.. ;-)
posted from Bloggeroid
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...