Monday, September 14, 2009

WARKAH BERLAGU PILU

assalammualaikum Pictures, Images and Photos

dear fwenssss....apa kata hati mu bila baca surat ini....

Kehadapan Mr XXX


Berapa lama lagi harus saya menunggu..???

Kali terakhir 6 bulan….kali ni…berapa pula…setahun…??

Permainan apa kah ini…??


Awak suka dera jiwa dan perasaan saya…kenapa…?? Apa salah saya…apa dosa saya pada awak…??


Dulu…di awal perkenalan….awak hadir dalam hidup ni…membawa 1 harapan baru…awak hadir dan minta hati ini diberikan kepada awak….awak hulurkan cinta…awak pun tahu saya bukan mudah untuk jatuh cinta…awak tahu saya ragu-ragu dengan cinta yang awak berikan…namun…awak berikan harapan…awak berikan keyakinan….


Saya minta masa untuk saya fikirkan….dalam masa yang sama….saya lihat..awak begitu ikhlas dengan saya…setelah berfikir panjang…saya sedia memberkan hati saya yang sudah sedia parah ini untuk awak….saya sempat berpesan….jaga lah hati ini…jangan biarkan ia terluka lagi…jangan biarkan ia sakit lagi…lihat lah pada hati itu..sudah banyak calar nya…awak berjanji awak akan jaga sebaik mungkin….masih ingat lagi kah dengan janji-janji awak…??


Saat-saat bersama mu…ya…tak dinafikan….bergitu indah….ketika itu…dunia ini saya yang punya…awak terlalu baik…..malah awak juga sudah berani membicarakan tentang soal masa depan kita kelak…masihkah awak ingat…?? Perhubungan ini juga telah melibatkan ibu bapa kita sekali…..dari situ la saya nampak keikhlasan awak…awak juga terima saya seadanya…ketika itu…saya rasakan….saya dah bertemu dengan pasangan hidup..yang saya cari-cari selama ini….


Kehadiran awak telah membuka 1 lembaran baru….awak berjaya membuatkan saya lupa pada cinta lama…cinta yang sukar untuk saya lupakan…kerana itu cinta pertama saya….ketika itu..awak lah kekuatan saya…awak la segalanya buat saya…awak buatkan saya benar-benar sayangkan awak…hebatnya awak kan…??


tapi itu semua hanya lah di awal perhubungan kita….semakin hari…semakin banyak masalah yang timbul…saya sangat-sangat sabar menghadapi segala masalah….di mana awak sedia maklum..segala masalah itu berpunca dari awak….


Saya mula hilang keyakinan pada awak..namun…awak cuba memperbetulakan keadaan..minta peluang demi pelung…hati ini amat-amat menyayangi diri mu…ya….peluang demi peluang diberikan…tapi akhirnya……hanya la kehampaan yang saya perolehi…


Beribu….malah mungkin berjuta kata-kata maaf yang telah keluar dari mulut mu…memohon maaf… dengan mudah saya memberikan kemaafan itu…namun….dengan mudah awak lakukan nya lagi…..saya masih lagi bertahan….bersabar dengan setiap dugaan yang datang…


1 hari….awak menghilang tampa pesan…boleh tak awak bayangkan betapa merana nya saya…?? Namun akhirnya…maaf lagi yang dipinta….dan awak menghilang lagi………saya tak dapat nak gambarkan betapa hancurnya hati ini..betapa kecewanya hati ni…hanya kerana awak…awak gantung cinta ini….tampa sebarang kata putus….awak hanya pesan supaya tunggu awak…..


Awak……terlalu lama saya menunggu awak…masih ingat…4 syawal yg lepas….bukan main lama saya menunggu awak……dah akhirnya……penantian…..tinggal penantian…..sedarkah awak bahawa penantian itu 1 penyiksaan…?? Tentu awak masih ingt pada hal-hal yang lain…tak perlu rasanya untuk saya senaraikan 1 per 1… tapi…saya setia menuggu awak..tunggu dan tunggu….bersabar dengan semuanya….hingga lah ke 1 tahap….saya dah tak mampu untuk menanti awak….hidup perlu diteruskan….saya cuba bangkit semula…cuba kumpulkan sisa-sisa kekuatan yang tinggal..untuk teruskan hidup tampa awak….saya cuba buka lembaran hidup baru…walau payah….


Saya cuba untuk membuka hati ni untuk yang lain..namun gagal…jika ada pun…cinta yang bertepuk sebelah tangan..saya redha dengan semuanya…saya teruskan hidup….setelah hidup saya semakin stabil…awak muncul semula…..konon awak menyamar jadi orang lain…tapi gunakan nombor telefon yang sama….apa awak ingat saya bodoh…?? Memang saya cuba lupakan awak…tapi segala tentang awak saya tak buang…segala nombor..segala massage-massage awak..segala apa yang pernah kita bualkan di laman maya…segalanya saya simpan kemas….


Sengaja saya pura-pura tak mengenali awak….ya…saya sengaja…saya nak lihat sejauh mana awak juga akan menyamar….dan akhirnya…awak mengaku juga….itu adalah awak…..ketika itu…saya amat berpuas hati….adakah awak sedar….saya tak pernah sekali pun membenci mahupun menyimpan sebarang dendam pada awak….kemaafan dah lama menjadi milik awak…saya cuma mahu kita bersemuka…dan selesaikan segala masalah yang tertangguh…itu sahaja….


Namu…….di akhir kata-kata awak..awak minta saya untuk tunggu awak….sekali lagi….???? Saya tak terkata apa…..ya..saya dengan bodohnya…..menunggu awak hingga ke hari ni….mungkin kerana hati ni masih belum dimiliki…kerna itu lah saya masih di sini….alangkah bagusnya jika kini hati sy dah dimiliki…pasti saya tak kan di sini…jauh di sudut hati saya..saya masih menanti diri mu….


Bukan mudah untuk lupakan orang yang kita sayang…….saya sedia berikan peluang terakhir pada awak….tuk selesaikan semua ini….


Awak……….kenapa perlu siksa saya begini…saya tak habis fikir….apa salah saya…apa dosa saya…permainan apa kah ini…atau awak sekadar menguji…apa tak cukup lagi kah ujian itu?? Saya dah cuba lakukan yang terbaik dalam hubungan kita….apa sebenarnya yang awak mahukan…??


Hubungi lah saya….kita selesaikan masalah ni…..jangan biarkan tergantung lagi….jangan siksa saya lagi…..jangan biarkan saya menanti lagi……….


Saya yang mengharap..

Miss XXX



20 comments:

muhamad mustafa said...

aduyai..tersentuh hati bace..huhuhu..bersabarlah....

aRien de GreaT said...

nabilah..:
err..klu kiter kan..ermm
nthla nabilah.setengah org msti dh xleh tahan tggu cmtu..
tpi kan nabilah..bila kitadh suka org tu..dh btul2 n amat2 syg...wlu skit cm mna pun..msti kita tggu gak...yela...ssh nk buang perasaan tu..wkupun kite tau kite dipermainkan...
tu pndgan kite la nabilah..tpi klu difikir secara waras...
awak kena cuba cri seseorg nabilah...terpaksa dan sgt perlu utk tggalkan dan buang dia jauh2 dri hidup awak..lain la klu die suh awak tggu sbb die bljar ke..pe ker..ni tak..hmmm..nth la nbilah...

s@yangh@sni said...

kalau ikut pengalaman aku arr..
aku tak tunggu dah..
aku serah bulat2 pada takdir..
kalau ada jodoh lagi ada arr..
tapi andai ada yang datang..
pasti kusambut tanpa menoleh lagi..

bak lagu atashinci

koniciwa, arigato then sayonara..

imHepPie said...

adehh..sabola eh...huhu

damaiinx said...

hai,nabilah:)
turut brsempati...
moga2 ader kebahagian buat anda...dsana

hasni said...

salam
sis
shadunya baca luahan hati sis ni
sabar je y mampu hasni ucap
apapun
sbgai adik
hasni doakan
satu hari nati
kebhagiaan akan bersama akak
xkisahla sapa orgnya
akak sabar la ya
jgn berputus asa memburu kebahagiaan akak ok

cookie devine said...

sis,
samapi skrg Cik Cookie menunggu tapi dia xnah dtg.

Mr Swat said...

huhuu... nice... macam penah aku tulis kat ex aku dulu jer,.,, huhuhh,... aiyyoo nabilah,.... macam mana nak buat ekkk :P....

tah xtau lah,,,, nak ckp aper...

tapi ade satu citer mr swat nak gtau nabilah...

nanti time on9 ym kita g tau.. k...

Adry said...

sabar sabar...

Adry @ http://www.adrysabry.com

nabilah_2908 said...

hye Mr Mus..yer ke tersentuh...huhu.. :)

nabilah_2908 said...

thnks yer arein atas nasihat tu...sy akan pertimbngkan..mn yg terbaik.. :)

nabilah_2908 said...

hehe..tul gak tu kan kak yus....thnks tau...(^_^)

nabilah_2908 said...

mimie dear....its ok..thnks ya..:)

nabilah_2908 said...

hye dmx...time kasih....:)

nabilah_2908 said...

alahai...hasni...tak de perkataan yg leh di ucapkan...hanya lah....terima kasih yg tak terhingga... :)

nabilah_2908 said...

hrumm...if sis sanggup tunggu..n yakin...he is the one..tak slh kot...if tunggu...but dlm ms yg sama...cari2 la yg lain...hehe.. ;)

nabilah_2908 said...

yer ke Mr Swat....
hrumm..ok...Saya tunggu awak on9...but...semalam ngn ari ni..tak on9 pun...cuti eh..?

nabilah_2908 said...

thnks adry...tgh sabar la nie...dugaan dari yg Esa....sy ikhlas terima semua nya.. :)

RAJA NORAZAH RAJA ISA said...

salam nabilah..hmmm..jodoh pertemuan di tangan Allah..percayala pasti de yg terbaik buat Miss XXX..jgn mengharap pada manusia..kerana hidup kita Allah tentukan..

nabilah_2908 said...

betul tu azah...sy percaya tu semua.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...