Friday, November 13, 2009

PHOBIA

assalammualaikum Pictures, Images and Photos

Hye guys......hai
how are you today...soal

hrumm....today's topic is.... PHOBIA

http://www.solidstuff.co.za/portfolio-media/phobia-tag.jpg

malas nak wat intro...hehehe..

well....Nabilah percaya...masing-masing ada fobia nye yang tersendiri...betul tak...???

ada yang fobia dengan haiwan...benda..perkara...juga fobia dengan sesama manusia...

sape kata tak de...?? sila angkat kaki....huhu...tipu dosa tau....:wink:

Nabilah pun ada juga fobia terhadap beberapa perkara....tapi setakat ni..just fobia pada 2 benda jer la kot...yang lain-lain...ok rasa nya...

so...jom kita share bersama...nak tak...?? cita la u all fobia tentang apa....

macam yang I dah cakap kan tadi....I fobia pada 2 benda nih...

perkara yang pertama sekali....paling tak suka dengan makhluk ciptaan Allah yang sekor nih...even tengok gambar sekali pun...bulu roma boleh tegak berdiri....ni kan pulak tengok depan-depan...huh..!!!! mau I jarakkan diri 1km jauhnya dari haiwan itu...emo14

http://farm2.static.flickr.com/1049/1333227488_c3ea88c270.jpg?v=0

ni la haiwan yang dimaksudkan itu....erm.....bulu roma ku sudah meninggi...hahaha.....
emo7

hrummm....memang tak boleh tgk haiwan ini....even patung sekali pun...eeee...geli ooo....rumah arwah Mak Ngah dulu tul-tul tengah sawah....tapi sekarang ni dah rata dah...no more sawah...huhu...

masa dulu..I pernah gak datang rumah dia di waktu malam....kt bahagian veranda kat luar tu...bila malam....penuh katak kt situ tau...eeee....katak tu bawak kaum kerabat dia bersantai kt veranda tu...eeee...banyak sangt...terutama bila mak ngah buka lampu...lagi la banyak...eeee...memang I tokleh tahan dok lama-lama kat situ....

pernh sekali...sang Katak ni bermalam dalam kasut sekolah I dulu....pagi-pagi bila nak g sekolah..main pakai jer...bila masukkn kaki...terasa lembik-lembik...sejuk jer....huhuhu....bila baling kasut tu...terkeluar sang katak....badan dia dikembungkan...eeeee.... terus jer I guna kasut yang lagi 1....sampai ke sudah...I tak guna langsung kasut yang I baling tu....huhuhu..

http://blog.sanriotown.com/kerokero:kuririnmail.com/files/2008/02/windowslivewritertotemfrog-13173totem-frog4.jpg

tak tau la pe sebab nya...tp I memang tak suke.....

ok..cukup-cukup la cite pasal sang katak nih....masuk perkara kedua pulak....

perkara yang ke dua...erm...tak tau la pe yang u all akan fikirkan...myb u all akan fikir Nabilah ni pelik coz fobia dengan benda nih....tapi....ini la kenyataan nya...bukan rekaan...benda itu adalah....

http://www.export-forum.com/europe/soap-making-machines/images/soap/stamped_soap_bars.jpg

sabun...dengan lebih spesifik...Nabilah ni fobia dengan sabun buku..sabun macam dalam gambar di atas...

benda ini pun mampu menaikkan bulu roma ku...huhuhu.... I tak boleh pegang langsung sabun buku....nak kata geli..tak pulak...tapi setiap kali pegang....mula la timbul 1 rasa..1 rasa yang tak tau nak gambarkan macam mana...rasa yang tak best...huhuhu....

phobia Pictures, Images and Photos

ha....jangan ingt Nabilah mandi tak guna sabun pulak ok.....emo20

I lebih selesa guna sabun jenis liquid...

http://image.normthompson.com/solutions/images/us/local/products/detail/81965.jpg

even sabun cuci baju...I tak kan guna sabun buku...I prefer untuk gunakan sabun serbuk or liquid...huhuhu...

hrummm.....bila cakap pasal fobia...I teringat pada seseorang nih...kawan zaman sekolah rendah...nama dia Azlina..if tak silap...yer la..lama dah perkara ni berlaku...masa tu dah darjah 5..time tu I nakal gak...hehehe...

ni picture budak darjah 2...saja jer letak...time ni I jg guru sementara..oppss....lari dari topic lak...hieee..
emo20

well...Azlina ni...fobia dengan getah tau...ala...getah yang buat ikat makanan tu...

http://www.centralofficeservice.com/images/RUBBER%20BAND.jpg

getah yang ni....

hrummm....1 day....kami bergaduh tau...I sakit hati dengan dia...so...I pakat ngn my other friend..suh kumpul getah banyak-banyak dari rumah...then pagi esoknyer....kami latakkan getah tu dalam beg dia..

bila dia nak buka beg ambil buku...tiba-tiba dia menjerit...bertabur getah-getah tu kat lantai...kt kerusi dia...meja...nasib baik cikgu belum masuk lagi...hehehe...dia ambil penyapu...terus sapu semua getah-getah tu...kami orang lak...pandang depan..tapi dok tahan gelak....heheheemo21

haih...jahat kan I nih....tp what to do..memang I sakit ati dengan dia..mulut dia tu yang watkan I sakit hati..bak kata orang...

"kerana santan pulut binasa...kerana mulut..badan binasa..."

tapi kejap jer kami gaduh...then kawan balik...dia tau I yang letak kan getah tu...huhuhu..

bila ingat-ingat balik..tergelak sendiri bila terkenagkan macam mana reaksi dia ketika itu...hehehe...:laugh:

ha....panjang lebar dah I dok bercerita...nak tau kisah u all pulak...jangan segan silu untuk kongsikan bersama yupp....

I'm waiting.......chak


19 comments:

hasni said...

peliknya fobia ngan sabun n getah
kalu hasni fobia ngan kilat
huh
xleh btl dgr kilat2 guruh2 ni
memg menggeletar r jawabnya
nak nak lagi duk sorg2
uwaaa

imHepPie said...

katak ley tahan lgi tpi pe kes fobia ngan sabun haha...x penah dgr lagi 1st tyme neh..

sgt fobia dgn gelap n pacat huu

Ms.Independant said...

Nabilah...
Frh pun pena kene katak dlm kasot skola!!!!
Sampi mah bru prasan...
Patotla aritu ketat semacam je kasot tu. Pastu kekadang rase gerak2...
Rupenye ade katak!
Yuckssss!!!

:P

Liyana said...

saya fobia pada ular....pernah kat umah orang, kebetulan dia buka cite sal ular..saya jerit2 tanpa rasa malu. bukan pe..x sedar diri bila tengok ular..tu yg jerit2 tu

Cik Cookie said...

Cik cookie fobia nagn cita hantu
blh x?

cinta lea ixora said...

erk.. ader mcm2 jns fobia ni kan.. pelik2.. huhu
lea fobia ngan sume binatang...
especially yg sllu ade kt kehidupan harian... KUCING....!! mmg fobia gile kt menatang nie.. katak petah lg tp katak xpnh kaco org so kucing xsuke sbb suke menyendeng kt org..ishhh..
tolonglah g bermanje ngan kaum sejenis..huhu....

YobSumo said...

haha macam mak I. dia pun takut katak.

takut gila gila.

damaiinx said...

hai...
Nabilah..

fobia ngn..katak besa
sabun buku ..pun fobia
xpenah..dega

kalu..ula
fobia habisss....he3
jgn..bagitahu,org ek
malu...laa ha3

nabilah_2908 said...

hrumm..hasni fobia dgn kilat rupanya...huhu..baru tau.. :)
sekarang ni musim hujan...beware k dear.. ;)

nabilah_2908 said...

hehe...tu yg sy cakap...sy ni pelik sikit..memang fobia dgn sabun buku.. :)
if mimie takut gelap..menas tido pun kena buka lampu la yer..?

nabilah_2908 said...

hahaha..sesungguhnya katak itu amat2 la menggelikan ...kan farah...
boikot katak...!!! hehehe.. ;)

nabilah_2908 said...

ni memnag kes tul2 fobia ni liyana..dgr org ckp pun dah leh menjerit...hehehe..
sy tak fobia la pulak..pernh juga la pegang ular sawa..hehe.. :)

nabilah_2908 said...

boleh jer sis...ala...site2 hantu yg ada sekarang bukan seram mana pun.. :)

nabilah_2908 said...

alahai...lea fobia dgn kucing yer..hehehe...kucing tu kan manja... (^_^)

nabilah_2908 said...

hye Yob...Yob lak fobia pada apa..?

nabilah_2908 said...

hye DMX...
hehehe..comel la DMX ni....hehehe..
ok..ok..shhhh....x g tau kt yang lain..(^_^)

Amrul said...

ngomong2 nabilah suka ndak nie sama katak....

hehhehe...

aRien de GreaT said...

hahaha...nabilah..err..hmm..ape yer arinnyer fobia...jap2 nk fkir..lipas kot..mang geli..tpi xkira fobia lah..kira geli jer..hehe

Mak Su said...

fobia getah? boleh jadik cicakgegerl :)

maksu fobia tempat tinggi, klu naik tangga or turun tangga penuh kesopanan dan kesusilaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...