Friday, November 06, 2009

TAKUT...???

assalammualaikum Pictures, Images and Photos

Hye guys.....hai

Sekarang ni tengah hujan lebat sangat....rasa tenang jer tengok air hujan yang sedang turun mencurah-curah sekarang ni...

sambil mensyukuri nikmat yang Allah telah turunkan....tiba-tiba terfikir perkara-perkara yang menakutkan....segera hati ni memohon pada yang Maha Kuasa..semoga apa yang ditakutkan itu tidak akan terjadi pada diri ini...

masa hujan ni la...masa yang terbaik untuk kita berdoa...semoga Allah memakbulkan doa kita..tapi sebelum berdoa...bacalah surah Al-Kausar



ni la yang I selalu amalkan...

emo14 ANDARTU

http://4.bp.blogspot.com/_LgbPgVFgDww/SayXfbuc6QI/AAAAAAAAA9I/WZG0OjGmgZs/s320/old-woman.jpg

bukan mahu megeluh or sebagainya....hanyalah sekadar risau jika terjadi pada diri ni....yer la...umur dah 24...tapi masih sendiri....

I akui..kali ni..I agak memilih dan berhati-hati dalam CINTA...sebab serik dah..terluka dan terus terluka kerana CINTA...serik juga bila melihat pengalaman orang lain yang kecundang dalam CINTA..sungguh dah penat disakiti...dah penat menyakiti...I hanya inginkan kebahagiaan..di mana sehingga kini..masih belum bertemu....

Namun.....itu tak bermakna I dah berputus asa...tidak sama sekali...I masih lagi mencuba dan terus mencuba...serta tak putus-putus berdoa pada yang Esa...dan bersabar..

emo14 KEMISKINAN/KEDAIFAN

I juga takut jika ini berlaku dalam hidup..yer la....hiduo kita ini ibarat roda...sekejap kita di atas..sekejap lagi kita di bawah...Allah itu maha besar....dengan sekelip mata pun kita boleh jadi macam ni....

http://reviandi.files.wordpress.com/2008/04/miskin-20bana-20ko-20-small1.jpg

hanya kepada Mu ya Allah..ku panjatkan doa...moga diri ku sentiasa diberkati...sentiasa dimurahkan rezeki...Amin...


emo14 LUPA DIRI / SOMBONG

I juga takut kalau-kalau I sombong..lupa diri...riak...dengan apa yang I ada sekarang...dengan apa yang bakal I kecapi nanti dan sebagainya.....

adakalanya...sukar nak buang sifat2 ni....sebab tu lah kita kena besederhana sahaja....


emo14 TERPESONG AKIDAH

perkara ini pun....Ya Allah...sangat-sangat takut kalau-kalau I mati sebagai Kafir......Ya Allah....jauhkan lah....lindungi lah hamba Mu ini....

yer la..zaman sekarang ni....ramai sangt yang dah terpesong akidahnya...ada yang dah murtad bertukar agama...ada juga yang mengikut ajaran sesat...Suabahanallah.....lindungi lah kami Ya Allah....

http://pts.com.my/script/phpthumb/phpThumb.php?src=/images/uploads/books/jalan%20terpesong%20copy.jpg&w=250&q=100

dan perkara yang paling-paling I takutkan adalah........

emo14 KEMATIAN

untitled.jpg image by nuurizzatisurani

kita semua tak kan terlepas dari KEMATIAN.....malah..kita juga tak tahu bila kita akan mati....takut bila memikirkan siksaan yang bakal kita hadapi...diri ini terlalu banyak dosa...dan sungguh belum bersedia lagi untuk menghadapi KEMATIAN.....I juga takut andainya I mati katak...means mati tampa sempat mengucap..tampa sempat bertaubat..mati dalam keadaan yang mengaibkan....mati yang sia-sia....

http://3.bp.blogspot.com/_EZdpsJMKtoA/SixPF_SZr_I/AAAAAAAABpA/TQ0SRBkDDZY/s400/DSC_0226.jpg

semoga apa yang I takutkan ini...tak menjadi kenyataan.....Aminnn...........
so kawan-kawan.....apa pula yang kalian semua takutkan dalam hidup ni...?? emo3

kreadit to Pakcik Google untuk semua gambar-gambar di atas.

15 comments:

Cik Cookie said...

Cik Cookie 26 lg takut.
hohoihihi

imHepPie said...

thanz 4 remembering...kdg2 kita slalu terlupa

BuLaN iTu aKu said...

mintak dijauhkan

aRien de GreaT said...

hmm..alhamdullilah sbb nabilah masih beringat dan trima kaseh sbb saling menigngati..
mati itu pasti...cuma bila n dimana je kita xtau..

damaiinx said...

Thanks...
mgingatkan..
yg selalu,kite..lupei
hu3...

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

baguih nabilah....betul kate Damaiinx,

Meningatkan g selalu kite lupe...
hmmmmmmmmmmmmm

Ms.Independant said...

Insap je ble bace entri ni...

nabilah_2908 said...

hye sis...
hrumm...ni la masalh perempuan kan...huhuhu..moga sam2 cepat sampai jodoh..:)

nabilah_2908 said...

hye mimie...ur welcome...sharing is caring.. :)

nabilah_2908 said...

yupp Miss Bulan...moga di jauhkan...amin... :)

nabilah_2908 said...

tul tu arien...mati tu pasti...pe yg sy takutkn...mati tampa bekalan yg cukup..:)

nabilah_2908 said...

ur welcome DMX.... nabilah syg kamu...sbb tu kita kena saling ingt mengingati..;)

nabilah_2908 said...

nabilah syng kamu,,,,jom kita renung2kan...dan buat pe yg sepatutnya...sebelum terlambat... :)

nabilah_2908 said...

marilah sama2 kita renung2 kn yer farah.. :)

watie said...

suke entry sis nie..
thanx 4 d remind me.takot + sedih bile i bace..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...