Thursday, February 04, 2010

LOVE HURTS



Kembali bersama Dr. Love....


http://dawn.cbcr3.com/podcast/images/radio3/20090213/DrLove.jpg

I ada 1 kisah yang nak dikongsikan bersama....panjang juga n3 ni...maaf jika n3 ini membosankan..

Jalan cerita ni...hrummm....lebih kurang jer dengan sejarah lama....

Ana...berkenalan dengan Adi dalam 1 laman sesawang yang popular...

setiap hari mereka akan on9...dan berbual dari pagi sehinggalah petang..hari ke hari...bunga-bunga cinta semakin mekar dalam hati Ana...tanpa disangka...Adi pun punyai perasaan yang serupa..

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:YLFdIYSIEq6qtM

Ana tau...dia tak sepatutnya jatuh cinta pada Adi...kerana..mereka masih belum pernah bertemu...hanya pernah bertukar-tukar gambar sahaja...tetapi Ana tak dapat nak halang perasaan itu...


1 hari...Adi meluahkan perasaannya pada Ana...dari situlah episode cinta mereka bermula...Cinta Ana dan Adi adalah cinta di antara benua....Adi masih lagi belajar di luar negara...tapi mereka tetap berhubung..walaupun waktu berbeza..

http://www.timtim.com/public/images/drawings/large/001696_ComputerDating.gif

Adi sanggup berjaga...tidak tidur malam..semata-mata ingin bertemu dengan Ana..ingin berbual dengan Ana...

1 hari Adi khabarkan kepada Ana bahawa dia akan pulang ke Malaysia...dan akan berjumpa dengan Ana...

pada hari yang dijanjikan...Ana menunggu Adi..namun.....Adi tak muncul-muncul tiba...fon Adi kadangkala mati...kadang kala hidup...Adi beri alasan....dia tersesat....Ana sangat kecewa...Adi memujuk Ana....minta maaf...dia tak berniat untuk kecewakan Ana...

http://images.paraorkut.com/img/wallpapers/1280x1024/r/romantic_love-7201.jpg

Adi pulang semula ke luar negara untuk habiskan pengajiannya....dalam masa yang sama..mereka masih lagi berhubung....

setahun berlalu..... sekali lagi Adi kabarkan kepada Ana...bahawa dia akan pulang....Ana lah orang yang paling gembira sekali....

jika dulu..mereka berhubung melalu komputer...kini..mereka berhubung melalu fon..saling bertukar-tukar gambar...ingin sekali Ana melihan Adi secara life..pernah ditanya kepada Adi..adakah Adi mempunyai telefon 3g....namun....Ana hampa.....Adi tak mempunyai telefon itu...

1 pertemuan diatur....Adi berjanji unutk bertemu di tempat yang sama...di tempat yang pernah mereka janjikan dulu....

http://s.myniceprofile.com/myspacepic/459/45977.jpg

Ana pun dengan setia menanti...kesudahannya.....Adi tak dapat datang...dengan alasan...neneknya sakit...Ana kecewa...sangat2 kecewa...mereka bergaduh besar.....Ana dah mula sangkakan yang bukan-bukan....

Ana tuduh Adi cuba mempermainkan dia...tapi Adi menafikan...Adi tetap pertahankan diri nya...Adi tetap mengatakan bahawa dia wujud...

kerana sayang.....Ana bertahan...Ana bersabar....

http://rlv.zcache.com/because_i_love_you_card-p137291756701226026q53o_400.jpg

Adi dah mula membicarakan soal masa depan....nampak Adi sangat serius dengan hubungan mereka...segala prasangka negative Ana terhadap Adi..hilang begitu sahaja bila melihat kesungguhan Adi...tapi...hati Ana masih lagi tak yakin pada Adi..

bagi Ana...selagi mereka belum bertemu...selagi itulah Ana tidak akan yakin dengan setiap kata-kata Adi...

sekali lagi Adi berjanji untuk bertemu Ana...dan kali ni juga Adi telah mengecewakan Ana...katanya dia sudah sampai...dalam masa yang sama...fon Adi kehabisan baterry...Ana kecewa lagi..kerana tak dapat berjumpa dengan Adi....mereka bergaduh lagi.....untuk kali ini...entah berapa kali Ana cuba untuk berpisah dengan Adi...namun...semua usahanya gagal...

http://s.myniceprofile.com/myspacepic/244/24457.gif

1 silap Ana...dia amat2 mencintai Adi dengan sepenuh hatinya....sukar untuk dia buang Adi dalam hidupnya...

Ana dan Adi bergaduh besar lagi.....at the end...mereka berbaik semula....

kemuncaknya.....Adi berjanji unutk berjumpa dengan Ana....Ana jadi fobia..tapi...Ana setuju juga...Ana berjanji akan ambil cuti sekiranya Adi datang berjumpa dengan dia...

pada hari yang dijanjikan...Ana tak yakin Adi akan datang...dia berkerja seperti biasa...andainya Adi datang...dia akan keluar sebentar atau...ambil separuh hari....

Adi dah pun sampai..tetapi Ana masih lagi tak yakin...puas Ana tanya Adi di mana...tapi Adi tak mau jawab...dia kata bila dah betul-betul sampai..Adi akan call Ana...

Ana pun buat kerja seperti biasa....tiba-tiba Adi call...kata dia dah lama tunggu Ana...Ana pun segera la keluar walaupun ketika itu waktu kerja...Ana berbohong kepada penyelianya...minta izin untk pulang awal...kerana ada hal di rumah...

http://www.lifehack.org/wp-content/files/2007/09/changing_shoes.jpg

Adi pula seperti merajuk....Adi kata Ana tak percayakan dia...Ana masih lagi menganggap Adi mempermainkan dia...

Ana segera keluar untuk bertemu dengan Adi..bila Ana tanya lokasi..no plate kerete..n jenis kereta...tiba-tiba Adi cakap tak payah....dia dah lama tunggu...and nak balik...

hancur hati Ana ketika itu.....dia minta Adi tunggu dia...tapi....perkara yang sama berulang...fon Adi sekejap hidup..sekejap mati...

http://s.myniceprofile.com/myspacepic/246/24650.gif

Ana menagis lagi......Ana hampir kemalangan ketika itu....tapi syukur..Ana selamat....tiba-tiba...Adi beri msg..mengatakan yang dia dah jauh....dia tak boleh berpatah balik....

Ana balik ke rumah dengan perasaan hampa.....

ke esokkan hari nya...Adi call n msg seperti biasa....ketika itu..Ana betul2 tawar hati dengan Adi...Ana mula bersikap dingin pada Adi...msg Adi tak dibalas....fon call dari Adi dijawab acuh tak acuh...walaupun Ana melayan Adi dengan teruk..tapi....Adi tetap bersabar denagn segala tindakkan Ana...

http://www.mobiletoones.com/images/p22912-when-love-hurts-mobile-wallpaper.jpg

Adi bijak bermain dengan kata-kata....setiap kata-kata yang keluar dari mulutnya...sangat meyakinkan...

Ana tak sampai hati untuk terus menerus menghiraukan Adi...hatinya tersentuh bila melihat kesabaran Adi...dia kalah dengan ini semua....

Ana tak tau nak buat apa..dia buntu......dia sayangkan sangat pada Adi...tapi dalam masa yang sama....dia dah lost hope pada Adi.....

apa yang perlu Ana buat...??

mesti kalian semua akan kata Ana bodoh..coz jatuh cinta pada Adi...jatuh cinta pada orang yang tak pernah Ana jumpa...apa yang Adi dah buat...Ana masih lagi bertahan....tapi..itu lah Ana.....

http://s.myniceprofile.com/myspacepic/280/28031.jpg

apa yang perlu Ana buat....??

apa perlu Ana lepaskan cinta ini...??

apa perlu Ana terus bertahan....??

bagaimana pula dengan Adi....sejauh manakah jujurnya Adi pada Ana...ataupun Adi memang sengaja mahu mempermainkan Ana...??

jika ya...atas alasan apa...?? kenapa Adi mempermainkan Ana...??

http://fc03.deviantart.net/fs41/f/2009/007/5/2/Fight_for_love_by_pincel3d.jpg

hrumm...love hurts right...? huhuhu.... I sendiri serik nak bercinta lagi....

so..jom kita share pendapat masing-masing.... :)

10 comments:

~0~ said...

xtau nak cakap...

dmx said...

hai..nabilah
sure...cinta maggie kot
yg,penting iklas...
hehehe....

Ms.Independant said...

erm..
farah memang susah nak caye klo lelaki tak pena jmpe ni...
tapi jodoh kite tak tahu kan...

Fiq said...

ana = saya

so, ni cerita diri cik nabilah ker?=)

nabilah_2908 said...

hye ~0~

tak pe...thnks cz sudi singgah..:)

nabilah_2908 said...

hye DMX..

hmm...jujur n ikhlas..2 yg pnting...:)

nabilah_2908 said...

hye Farah...

hmm...jodoh pertemuan di tgn tuhan..kesian Ana...

nabilah_2908 said...

hye Fiq...

opss....bukan sy la Fiq..hnya berkongsi cerita orang... :)

ciEk NiENa said...

hurm,adi mcm mencari alasan utok tidak berjumpa.. acteli,kalo dai betoi2 nk jumpa,dia sanggup tunggu walopom seharian sekalipom.. huhu..
itu pandangan ciek la kan,.
hihi~

Cik Cookie said...

really hurt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...