Monday, June 07, 2010

ALAHAI PEREMPUAN



Happy Monday everyone....http://laymark.com/i/m/m057.gif

N3 ni khas buat kaum wanita..

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:DRfcKsYXn6mJgM::pixdaus.com/pics/12114004244YGAlns.jpg&t=1&h=245&w=206&usg=__ZTEelNtDAlvwkQicDLSSMyv5GoE=

Wahai wanita.....berfikir lah sebelum bertindak...jangan bertindak mnegikut nafsu..padah nya...amat memalukan...bila jadi perkara yang tak diingini...bukan orang akan simpati...dicemuh dan dikatakan bodoh adalah....sangat memalukan...

pasti u all tertanya-tanya...kenapa I cakap macam ni kan...?

well macam ni ceritanya...

Hari Sabtu yang lepas, I baca HARIAN METRO berita yang bertajuk RATAHAN KAWAN.. I try cari kt metro on9 tak jumpa pula...

" Ita sanggup menjual tubuh kepada rakan lelakinya semata-mata kerana mahu mendapatkan wang untuk membeli tiket kapal terbang ke Arab Saudi. Dia yang sedang hangat dilamun cinta dengan seorang pemuda Arab Saudi nekad melakukan apa sahaja asalkan dapat bertemu dengan kekasih yang baru dikenali menerusi Internet, akhirnya menyedari tertipu.." HMetro Sabtu 5 Jun 2010.


Di sini kita sudah dapat melihat "KEPANDAIAN" si Ita ni kan..?

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:hUgoX9cmHyVkFM::www.alwaltonandelton.org.uk/content/pages/uploaded_images/114.jpg&t=1&h=183&w=275&usg=__lvdlpfNBTEL4fB7QlaIwCp5JEAs=

Mari kita lihat "KEPANDAIAN" kedua si Ita ni pulak...

Setelah tubuhnya diratah oleh kawan lelakinya, wang yang telah dijanjikan untuk membiyayai kos ke Arab Saudi tidak ditunaikan...

see.....maruah tergadai...tapi.....apa yang dijajikan tak dapat...

Pandaikan Ita...??

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:fmX_yzbcTob49M::fineartamerica.com/images-medium/disappointed-sabah-javaid.jpg&t=1&h=280&w=180&usg=__hqjmpvbxWw3v-LsDUyFiC-rwLaY=

"KEPANDAIAN" yang ke tiga

baru kenal sebulan dengan pak arab ni....tapi sanggup cari wang untuk datang bertemu kekasih hati....alahai.......betul2 cinta buta....seandainya pak arab tu benar2 sayang n cintakan si Ita ni..sure dia sendiri akan datang ke sini untuk bertemu Ita...betul tak...?

Bila I baca berita ni......hmm..tak tau nak kata apa...

dek kerana hangat di lamun cinta..sanggup buat apa sahaja tanpa memikirkan baik dan buruknya sesuatu tindakkan itu..nak kata si Ita ni muda lagi....tidak...dia sudah berumur 35 tahun..

pada peringkat umur begini, sesorang wanita itu sudah cukup matang untuk berfikir samaada tindakkan yang diambil itu wajar atau sebaliknya....betul tak...?

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ibZlEgPzBw3pWM::cdn.sheknows.com/articles/sad-woman-looking-out-dark-window.jpg&t=1&h=183&w=275&usg=__Uoo453-PvkK-rTCYm6GEtaFoNso=

marilah kita sama-sama mengambil iktibar dari kejadian ini..

"BERFIKIR SEBELUM BERTINDAK"
so.....apa pula pandangan you all tentang kes ni...? jom kita sharekan kat sini...pang

30 comments:

mama_auni said...

tu lah die..biler dah ikut kan kata hati dan nafsu..ne seme kuasa cyber..last2 diri yg merana...

jom lepak kat belog Mama_auni..
pe dah jadik ngan rambutku

MissXYZ said...

tau xpe nk jd pempuan kena la pandai n cerdik ngadap si lelaki

mahira oya said...

pandai2 pon kene la berfikir dl..
sy sokong kamu..

Alien Hijau said...

D E S P E R A T E D

♥ αmynαbillα ♥ said...

yup. desparate maybe sbb umur dia dh 35. lagi 1 tak fikir panjang walopon hidup dah lame. :(

senorita_alynne said...

SubhanAllah...Mintak Selisih Lg Utk Kaum Wanita Yg Lain. Knp la Pendek Sgt Fikiran Die? Snggp Buat Ape Saja Demi Cinta. Ini Ke Yg Dinamakan Cinta Itu Buta? Semoga 'ITA' Kembali Ke Pangkal Jln..Amin..

Liza Ramli said...

adeh!! penangan apa kah itu... iman kena kuat di hati

En iLham said...

inilah yang dikatakan

sudah jatuh dutimpa tangga

yang dikendong tak dapat, dijinjing berciciran

huhu. bukan wanita saja yang boleh tertipu begini kak.

lelaki pun boleh

p/s : akak dapat award dari blog sy.ambil yer.hehe

Ibu Mifzal Arsyad said...

sendiri cari penyakit

redNing said...

macam2..ada yg kena tipu duit yg ni lg teruk..blm smpt jumpa pak arab, maruah dh trgadai

kpd ita moga dia insaf..umo 35 thn buknnya dh tua sgt smpi terdesak nk berpasangan

apa pon tak kiralah..wanita ke lelaki ke kena beringat sblm kena

kak ina mail said...

memalukan je.cantik tapi buat perangai cam tu.otak tak boleh nak fikir.biar muka buruk, janji perangai elok.

Roxy zai said...

huhu..ku sangkakan ita ni belasan tahun n mmg x heran laa kalo 'pandai' sgt..tp rupa2nya dah 35 thn??adoiiii

nuyuEna said...

kte doakn semoge die ditunjukkan jaln yg benar...xyh nak mengata2..takut terkena kt dri or org terdekat kte...heee~

rambut je sme hitam..hati perasaan lain2...

Mak Su said...

:(, terlalu mengikut kata hati kot....

my name is mimie said...

inilah org kata..
bile cinta dah mnguasai diri..
mcm2 hal boleh jd..

minta selisih bnda2 cmni..

-telordibasuh- said...

.ni sure dah kene minyak dagu haha...

ASaDa RyutaRo said...

uhhh... ikut nafsu binasa.. tu la ayat paling cun kot.

tak ingat dah ngn dosa pahala sbb duk layan nafsu.. adoi..

semoga kita tak lemah apabila berada dalam godaan nafsu.. (^^,)

asliner said...

senang cite..xpatut wat semua tue..
ader bnyk lgi cre nk dapatkan duet..xgitue?? huhu..=)

Kancilbiru said...

kesian kan? selalu ppuan je yang nak susah payah untuk laki.... tp laki? jarang2 yg sanggup berkorban..

dIng dOng said...

hum...ntah la...terdesak sgt la 2 kot..pompuan kn sng jtuh syg kt laki yg pndai pujuk rayu..huhuhu..mgkin dia jnis cam2...agipun dia da berumur sikit kn..umo da 35..hum...

FiRsYa MeLisSa said...

ada baca gak berita nie..
tah paper perempuan nie..mungkin terlalu taksub sgt dengan lelaki arab tu..
sedangkan dia pun tertipu..
alahai dunia...~~

Fiq said...

pengajarannya kepada mak bapak. diorang kena kenali anak gadis diorang dengan spenuhnya, selami jiwa, jadi rakan karib, selalu berbincang bersama, baru la benda2 ni tak terjadi atau berada dalam jangkaan mak bapa.

tapi nak salah mak bapak tak boleh jugak, sebab yang buat salah tak ingat hukum agama tu diri sendiri.

jadi jaga iman, jaga amal, jaga pergaulan...

uda said...

kesian..
malang betul nasib.. bila hati sudah buta.. ini bukan cinta tapi derita..

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

alaa dia seronok kot sebab dapat boyafriend arab mari.. saudagar minyak atar kot.. hhahaha

Cik Akma said...

err 35 tahun? pandaii. smoge kte dijauhkan drp perasaan MENGIKUT NAFSU ni. amin.

Kazaztan Team said...

kalu dah umur 35 thn...tak tahu dah ckp ape...bodohkah....gilekah...

Miss Anisah said...

iskh..da la tiket nk pegi sane tu beribu ribu..sanggup lak gadai harga diri utk pak arab yg ntah blum tentu jujur..

wahai semua wanita, jgnlah terlalu mempercayai lelaki..

hasni said...

pendapat hasni
ita ni terdesak
walaupon da 30an
itu membuatkan dia terhimpit
tak kahwin lagi
malu pada org sekeliling
n akhirnya
akal waras dikuasai nafsu
n begini jadinya

kella said...

agaknya dia terlalu desperado kot!
astaghfirullah... minta di jauhkan dari semua wanita2 lain pula..
ikut harti binasa..

nabilah_2908 said...

guys....thnks for comments..dah baca dh semua...just kesuntukkan masa tuk balas...sorry...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...