Friday, August 27, 2010

DURATUL JANNAH





Tanggal 27 Ogos 1984.....kamu di lahirkan...

tentu ibu dan ayah happy sangat bila kamu lahir..yer la..kamu kan anak pertama mereka..



namun kegembiraan yang ibu dan ayah rasakan...sementara cuma..

Allah hanya pinjamkan kamu untuk 2 hari sahaja....

tanggal 29 Ogos 1984....Allah telah mengambil kamu semula...

apa yang ibu dan ayah rasa ketika Allah mengambil kamu pergi agaknya...??

ah..soalan bodoh....!!!

dah tentulah ibu dan ayah sedih sangat...terutama ibu...anak yang dikandungnya selama 9 bulan 10 hari...telah pergi meninggalkan ibu buat selamanya...

namun Allah itu maha penyayang....pada tahun berikut nya...Allah telah menggantikan kamu dengan..................

dengan kuasa Allah....anak kedua buat ibu dan ayah lahir pada 29 Ogos 1985....hari yang sama..iaitu pada hari kepemergian mu....sesungguhnya Allah itu maha besar kan..??



dan kini...anak itu sedang memikul tugas mu sebagai seorang kakak sulung...

seandainya kamu masih hidup....macam mana la agaknya rupa kamu....

mirip ibu kah...?

tak pun mirip ayah.....

atau....kamu mirip kedua - duanya....



seandainya kamu masih hidup....bagai mana lah agaknya sifat kamu...

adakah kamu akan menjadi seorang kakak yang sangat penyang..

atau...

kamu akan menjadi seorang kakak yang garang lagi tegas...??



seandainya kamu masih hidup.....hari ni...genap lah umur mu..kamu sudah 26 tahun...

agaknya....kamu kerja apa ya...??

agaknya di usia 26 tahun ini....mungkin kamu sudah berumah tangga...ataupun masih single seperti adik mu ini...hehehe....

jika kamu ada...tentu seronok kan...? kita berempat meriuhkan rumah kita yang sememangnya sudah riuh....




Kakak.......

damai lah kamu di sana.....selamat hari lahir.......




37 comments:

Juwairiyah said...

salam ziarah. sedihnye entri nii T__T

MiMiEy :) said...

sedihnya baca entry kali nie.
salam takziah untuk arwah akk, akk.

nisa said...

semoga rohnya ditmpkan dikalangan org2 beriman.. sedey sgt.. tp INGAT allah wat ade hikmah disebaliknya..wallahualam

Mak Su said...

be strong ya nabilah, tidak disangka, anda memikul tanggungjwb sebagai kakak, but it will make you a stronger person :)

Dilla Ady said...

sedih bace entri nih..

al-fatihah tuk arwah kakak nabilah..

hepi upcoming besday..

Singgah Ke
LIFE JOURNEY DILLA-ADY
Cerita Merdeka Ummi

(tiru nabilah nih..mintak izin ye..hihihi)

asliner said...

al-fatihah wat yang sudah tiada..semoga dicucuri rahmat dan di tempatkan bersame-same orang yang beriman..amin,insyaAllah

paan said...

sedih baca post ni...adik yg baik :)
amin

kella said...

tersentuh hati membacanya.. terasa sampai ke hati...

selamat hari lahir untuk nabilah dan arwah kakak..
tenang dia di sana..

✿NAZIRAH✿ said...

saya pon ada kakak atas saya yg meniggal..kalotak kami 6 beradik la, 3 laki, 3 pompuan...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...
This comment has been removed by the author.
b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ayah saya menemui tuhannya pada tahun itu... dan sebulan selepas itu adik bungsu saya lahir ke dunia

En iLham said...

owh
rupanya akak bukan yang sulung
semoga Allah mencucuri rahmat kepada arwah.
InsyaAllah

LiFe KaMi said...

Semua tu ade hikmah nya.. semoga roh nya dicucuri rahmat.. happy always jgn sedih2..

pawaka19 said...

sedihla..papepun al-fatihah utk kakak nabilah..semoga beliau diberkati Allah

"Kempen 1 Blog 1 Bendera - Nostalgiaku Merdeka Malaysia Ketika Itu"

Melody Iqfa said...

errmmm..
smoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnye..
ssungguhnya Allah lbih mnyayanginya..

sedihh sgt entry ni.

Amni said...

kakak saya yang sulung jugak dah pergi... =( sedih raya ni sebab saya sangat rapat dengan dia... umph! alfatihah...

Tangan ku Keruk!

nur said...

ya Allah....
tertusuk jantung.. (T_T)

tidak mengapa..
kamu sudah berjaya mengharungi 25 tahun sebagai kakak sulung.. :)

ainz said...

Alfatihah buat akak kamu..dia akan menjemput ibu kamu di syurga nnt..insyaAllah.. :)

Mr Noble said...

al-fatihah. semoga roh akak nabilah dicucuri rahmat Allah

miss nana said...

T_____T *speachless

HonEyBuNNy said...

Al-fatihah untuk kakak...

yiazmat_horror said...

salam buat fira,,
owh baru lah sy tahu sape yg awk rindukan..
insya Allah rohnya akan di tempatkan bersama orang2 yang beriman..
Amin.. :)

tujuh rainbow said...

wahh akak ,,sdih pulak entry ni.. .setiap yg berlaku mesti ade hikmah ... alfatihah utk beliau ...tak mau sedih sedih k...senyumm ..

Prince Halilintar said...

Al-Fatihah untuk akak nabilah..sesungguhnya setiap yg hidup pasti akan mati..hope nabilah tabah dan banyakkan sedekah al fatihah kepadanya..salam takziah dari prince

weRkletong said...

saya syg 2..2..kakak saya...sangat3...
kn betul adin ckp..rindu sgt kt dy..huhu...sedih ar..huhu

weRkletong said...
This comment has been removed by the author.
weRkletong said...

mungkin k.jannah muka dy mcm adin..sbb kakak muka mcm mok..k.jannah mcm adin la kn?..fair..2 cumel..2 keding..huhu

E.d.Y said...

sedih...salam takziah dan alfatihah untuk arwah

~cik tiram~ said...

sedih nye.....sabar ye kak....

aliesha kirana said...

jgn sedih2 ya nabilah.. doakan ketenangan dia di sana.. yang pasti kakakmu sudah dijanjikan syurga Allah dan InsyaAllah dia akan menunggu kalian di sana dan berusaha menarik kalian ke syurga.

wuwu..sedih pulak.. (T_T)

nabilah_2908 said...

HYE JUWAIRIAH ;

terima kasih krna sudi singgh.. singgah la lagi yupp..hehe.. ;)

HYE MIMIEY ;

teremo lak semalam..hehe.thnks dear.. :)

HYE NISA ;

yupp...ada hikmahnye...secara tk langsung..ayh n ibu sy ada pembantu ketika di pdgr mahsyar nnti.. :)

HYE MAKSU ;

hehe..sebelum ni..maksu ingt sy ank no bape..? ;)

HYE DILLA ;

terima kasih.. :)

sy tk kisah pun..its ok...x salah kalau kita nak berkongsi..betul tak..? (^_^)

HYE ASLINER ;

yupp...insyaallah.. :)

nabilah_2908 said...

HYE PAAN ;

enth la..ni hnya luahan hati.. :)

HYE KELLA ;

terima kasih.. :)

HYE NAZIRAH ;

bila tiba hari kematian dia sure seisi keluarga sedih jer kn..?

HYE BRUTALSOLO ;

Allah itu maha kuasa kn..? di ambilnya org yg kita syg...kemudian digantikan dgn yg baru...

jadinya...adik bongsu tu sebaya dgn kakak sy lah yer..? ;)

HYE EN ILHAM ;

dua-dua sekali kot...ank 1st dgn 2nd...(^_^)

HYE LIFE KAMI ;

yupp...setiap kejadian..pasti ada hikmhnya... thnks.. :)

nabilah_2908 said...

HYE PAWAKA19 ;

thnks mel.. :)

HYE MELODY ;

(^_^)

HYE AMNI ;

bila kakak Amni meninggal..? tkziah dari sy..

HYE NUR ;

yupp...ini la tkadirnya.. :)

HYE AINZ ;

yupp...sy rasa itu la hikmhnya..Allah nak bantu ayah n ibu sy... :)

HYE MR NOBLE ;

amin..... :)

nabilah_2908 said...

HYE MISS NANA ;

(^_^)

HYE HONEYBUNNY ;

thnks.. :)

HYE EN JABAR ;

amin.....thnks..(^_^)

HYE 7 RAINBOW ;

ok dear....dh senyum dah ni..(^_^)

HYE PRINCE ;

26 thn dh berlalu...ok jer...tp bila tarikh ni samapi..sure kesedihan itu tk dpt di bndung.. :)

thnk.. ;)

HYE ADIN ;

aik..berani tinggal link nmpk..hehehe...

hmm....myb la kot...(^_^)

nabilah_2908 said...

HYE EDY ;

thnks.. :)

HYE CIK TIRAM ;

ok jer ni..thnks.. :)

HYE AK ;

mula2 ingt boleh berlagak mcm biasa jer...tp tk boleh...sedih gak..walau tk pernh jumpa..tp kasih syg ttp ada.. :)

thnk.. ;)

Tapak Kaki said...

sudah tentu kakak nabilah akan berada di syurga..jangan bersedih ya.. :)

senorita_alynne said...

speechless bila bace entry nih. pape pon Allah Maha Berkuasa.
'patah tumbuh hilang berganti'

awk mmg spesel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...