Friday, August 13, 2010

KEHEBATAN CINTA MANUSIA



Selamat Hari Jumaat...hai

Mari kita sama-sama menyaksikan Video tentang Kehebatan Cinta...



I tak faham la....tergamak betul dia buat macam ni....makin banyak TV siarkan berita tentang pembuangan anak....makin berleluasa lak kes ni...

apa si pembuang anak ni tak tengok TV ke...? tak baca paper....?? seolah-olah berita-berita yang disiarkan tak memberi kesan kepada mereka..

sedih betul mengenangkan nasib bayi yang tak berdosa ni.....huu



rasa-rasanya...kat luar negara berlaku tak kes pembuangan anak ni...??

guys...sama-sama lah kita ambil iktibar dari apa yang dah berlaku...kepada yang dah terjebak dalam kancah zina, segera la bertaubat...kepada yang tidak....berwaspada lah selalu...

semoga kita-kita semua di lindungi Allah......ye


33 comments:

maRShA said...

ati dh gelap cmtu la jdinya kak... ='(

Mak Su said...

nafsu dan setan makin berleluasa

aliesha kirana said...

mmg sedih sgt. perkara ni makin berleluasa.. sume dh xfikir halal haram.. dh la buat dosa maksiat, tmbh lg dosa membunuh.. sedih2...(T_T)

AiZ said...

laa ni mane ade cinta... semuanya nafsu semata-mata =__="



Aiz latest entry
Tangkap basah di kem PLKN pada bulan puase

pawaka19 said...

oh hinanya manusia tersebut dari panda tu..

"Permainan video game pada masa hadapan, simulator F1"

Mr Noble said...

byk yg berpunca drp pergaulan bebas antara laki & pompuan.
tak cayer, just have a look around :D

Nur Areefah said...

itu la kesannya bila cinta tak halal diagungkan..
btw, saya bersetuju peraturan baru,kes buang anak dan yang meninggalkan tu diklasifikasikan sebagai kes percubaan BUNUH dan yang mebuang tu boleh dikenakan hukum gantung sampai mati..BUNUH balas BUNUH

y@n@ M!B said...

tak sanggup nk tgk smpi abes video tu..bikin panasss je...mmg sedey tgk baby kena buang...hehh~

diharap kita juga dijauhkan dari sifat terkutuk tu...subhanallah...amin~

amie said...

manusia skrg lg terok dr binatang.. :)

kak ina mail said...

zaman sekarang budak remja suka ikut nafsu, buka ikut akal.akak berdoa supaya anak akak tak ditimpa musibah cam ni.

senorita_alynne said...

sedih sgt bile tgk berita pembuangan baby ni.

betul gak ckp menteri bsr melaka, kawin'n waktu muda utk kurangkan mslh mcm ni lah.

dlm hal ni x taw nk salah'n pihak mne.masing2 dh besar..ade otak..

kella said...

betul tu.. tiap kali tangok berita tentang itu! air mata akan menitis..
batapa kejam nya !
minta tuhan jauhkan diri kita dan keluarga kita..

Wawa~* said...

bila dosa pahala n moral dah takde, mcm ni la jadinya... :(

Sarah Ramora Rosli said...

ya allah, tak tau lah apa yg diorang semua ni terfikir :( orang yg tak boleh pregnant terkejar2 cari anak angkat, ni diorang yg err tak tau nak cakap apa lah.

Cik Akma said...

same2 ingat-mengingatkan. kesian baby-baby yang bru lahirr T___T

syahira ariff said...

org yg buang anak nie patut dihukum buang negara jer kan
baru adil buang sama buang
keh keh

Prince Halilintar said...

Apa dosanya si kecil itu, belum sempat dia memanggil ibu,
Sampai hati engkau dizalimi oleh mereka yang tiada simpati,
Tubuh kecil itu mahu dihargai dan dihormati bukan dibuang sesuka hati...

Dilla Ady said...

tak sanggup rasenye nak tgk video tu sampai abih nabilah..tercarik2 rase hati tgk baby2 comel tu sume..

kalu tak silap, tadi pagi dilla dengar radio..org2 yang buang anak ni akan disabitkan bersalah seprti membunuh jugak..maknanye akan ke tali gantung jugak..tak tau la masih dalam kajian atau akan dilaksanakan..rasenye bagus jugak tu, baru la org takut kan nak buang bayi nih..

redNing said...

dlm paper hri ni ckp...buang anak kena hukum mati

Amni said...

tak dapat pon tengok video tu dear.. huhu..

Amni said...

tak dapat pon tengok video tu dear.. huhu..

diraja22 said...

bumi di hujung hayat..

fara said...

skang ni kerajaan nk bg pelajar skola kawen awl.
utk elak bende2 mcmnilah.
tp frh yg dh keje ni pon tak cukup duet nk kawen lg.
camanelah dak skola nk kawen awl jgk kan?
huhu~

MiMiEy :) said...

bila didikan agama x der, macam 2 lah jadinya.
mula2 kawan2 lps 2 phm2 je ar.
pergaulan x de batasan

TUKANG KATA said...

Allah da kata :Wa la takrabu zina..

tapi org buat jgk..nauzubillah..moga kita semua terlindung dari maksiat sebegitu..

pena said...

sedih tgk video ni.
ni la jadinya bila cinta berpaksikan nafsu..

semoga kita semua dijauhkan dr perbuatan yg x brperikemanusiaan macam ni..

haiwan pun tahu macam mana nak sayang anak dia...

LiFe KaMi said...

panda pun tau sayang anak dia..diaorng mmg kejam didunia ni pun akan dapat seksaan dari Nya..

aque said...

herm... tatawu nak cakap ap dah
(-_-")

NadhZ said...

http://hynadhz.blogspot.com/2010/08/thinking.html


jom ke blog sy..
lame xnmpk anti ke blog ana.. hehe
ismi nabilah jom..

ciEk NiENa said...

manusia skung hanya ikutkan nafsu.. huhuhu... cian baby yg kena buang tu.. huhuhu..

nway, dah lama x singgah sini.. huhu.. bizi lately..

nabilah_2908 said...

semoga kita sama-sama dapt pengajaran dari apa yg terlah di paparkan dlm n3 ni... :)

eNaSaN said...

salam ramadhan..



periNgataN untuk kita..setiap perkara perLu ada batasaN..



sayangi Emak kita...(^_^)

Tapak Kaki said...

yang buang anak tu memang buta tuli.. mana diorang pandai tengok tivi baca paper.. dunia akhir zaman macam ni la...isk isk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...