Thursday, October 28, 2010

LETUSAN GUNUNG MERAPI



Happy Thursday dear fwens.....hai

Hmm..berita terhangat buat masa kini.....kita digemparkan dengan berita Letusan Gunung Merapi dari Indonesia..

Apa yang I tahu...jumlah kematian setakat ini mencecah kepada 30 orang....dan mungkin jumlah ini akan bertambah....

berikut ada beberapa gambar yang I jumpa di rumah pakcik google pagi ini.....hayatilah kebesaran Allah SWT...

Allahuakbar........!!!!!!!



gunung merapi mula mengeluarkan laharnya...



pasukan penyelamat...

















Mbah Maridjan...penjaga gunung turut terkorban...





Allahhuakbar.....Allahuakbar.....dengan sekelip mata sahaja....semuanya musnah....

simpati dengan warga Indonesia yang terlibat dalam benca ini....takziah di ucapkan kepada semua....Innalillah........


special thanks to best 1 of 4's Blog

38 comments:

kak ina mail said...

Bersyukur kehadrat Allah SWT kita tak ditimpa musibah macam tu.

d_tieah said...

Masya Allah..
Semoga mereka ditempatkan di kalangan org2 yang soleh..

cik shara gadis bunga said...

ya allah, takot sgt !
bersyukur yg kite tak kne mcm tu

Prince Halilintar said...

Alhamdullilah..di Malaysia tiada gunung berapi..namun simpati kepada mangsa2 disana..ditambah lagi dengan kejadian tsunami dan gempa bumi yang meragut 282 nyawa semalam di indonesia semalam..semoga umat Islam disana diberi rahmat oleh Allah..amin

aliesha kirana said...

innalillah.... tgk lembu melecur pun rase mcm dh ngilu..apatah lg yg dah terkorban.. takziah buat mereka semua....

lalink7 said...

Malaysia bumi bertuah..Alhamdulillah..

redza said...

bila Allah turunkan bala semua kena xkira yg baik atau jahat

Amni said...

Mbah Maridjan tu sape ek? t nak search laa... tengok lembu tu hidup lagi... fuhhhhh.....

Kazaztan Team said...

meremang tgk lembu tu...kesian...

Wawa~* said...

subhanallah.. bsar nya kuasa Allah.. kadang2 ksian warga ngara indonesia ni.. tp.. hanya Allah lbih mngetahui :)

Dilla Ady said...

subhanallah...simpati dgn nasib org2 kt sane..sian jugak pada lembu yg melecur tu..

pelik la..nape ye da tau gunung merapi tu antara gunung berapi yg aktif..kena ade penempatan kt situ..

tak ke menempah maut namenye?

Amy Syaquena said...

salam..

subahanaallah kesianya , bersyukur ke hadrat illahi kerana kita tidak di timpa musibah macam nie..amin

khairolghani said...

Alhamdulillah,Malaysia tak de gunung berapi

Un Phat Lee said...

subhanAllah.

mahira oya said...

kesiannya mereka..
syukur kita x ditimpa bencana sebegitu..

HaNTwO said...

syukur sangat jadi rakyat Malaysia..

Insyeera ; shieera said...

kesiannya.

y@n@ M!B said...

Innalillah...takziah buat semua keluarga mangsa..

mbah maridjan tu meninggal dlm keadaan sujud kan...masyaAllah..mmg besar kuasa Allah =)

Lady SharpShouter said...

Aih, tak terkata rasanya. Tgk lembu pun dah sedih, apatah lagi tengok manusia tu..

Setuju dengan Han, syukur sangat jadi rakyat Malaysia.

MiMiEy :) said...

subhanallah.
Alhamdulillah sebab kite masih x di uji dgn ujian berat nie.
ni salah satu tanda kiamat.
masya Allah

ana ayesha said...

ngeri tul tgk gbr2 tu

rakyat malaysia dan rakyat indonesia di malaysia patut bersyukur sbb malaysia hingga kini tidak mengalami musibah yg sebegitu teruk ..... alhamdulillah

Jelly Beku said...

oh tidak...sungguh menyayat hati kan..kesian tul...

Along Tapa said...

aku nak pikir luar kotak lagi...kalo satu benda tu jadik, mesti ada sebab musabab dia kan???

Gorengbaek - Tips untuk awek...supaya saham tak jatuh...

Hangit habis dah - Korang perasan tak??

ainz said...

Kesiannye lembu tuuu...malaysia masih berperikemanusiaan..menolong mereka..walaupun macam2 mereka dah buat pada kita..semoga mereka semua sedar..

tia said...

innalillah.

sgt besyukur malaysia takde sume nih. :')

Lovely Emy said...

mbah tu bersujud ke.? takziah buat mereka semua..

pawaka19 said...

nak tngok indonesia mintak belas kasihan dr malaysia..dulu duk maki2 semua..

New Entry "Mak Aii! Berkahwin Dengan Sendiri"

PinQib said...

mintak jauh la benda ni.. kesian orang indon kan..

E.d.Y said...

adui..cuak la nak g indon camni

nabilah_2908 said...

HYE KAK INA ;

betul tu..syukur Malaysia tk menerima musibah ini...harap rakyat malaysia jd kan iktibar...jgn mudah lupa diri...

maksiat semakin berleluasa...tk takut ke dgn bala Allah.....

HYE D_TIEAH ;

Amin....harap2 mcm tu la..

HYE CIK SHARA ;

ambil iktabr dr apa yg berlaku..di negara kita pun...bila2 masa jer boleh terjadi... :)

HYE PRINCE ;

yupp..mangsa tsunami pun semakin lama semakin bertambah bilangan mangsa yg terkorban....Innalillah...

HYE AK ;

yupp....tak boleh bygkn betapa panas nya awan dari gunung berapi tu kan...

HYE LALINK ;

yupp...maka dgn itu...kita kena la sedar...terlalu bnyk maksiat..penghianatan berlaku di negara kita...bila2 masa jer Allah boleh turunkan bala...insaflah..sebelum terlambat..

nabilah_2908 said...

HYE MR RED ;

betul tu....

HYE AMNI ;

dia tu penjaga gunung merapi...

HYE KAZAZTAN TEAM ;

itu baru lembu..cuba bayangkan manusia...Ya Allah....ngerinya...

HYE WAWA ;

yupp...selalu di timpa musibah...hanya Allah saja yg mengetahui..mungkin hari ni mereka merana...esok lusa...lain pula ceritanya.. :)

HYE DILLA ;

tanah disekitar gunung berapi...merupakan tanah yg subur..sesuai utk bercucuk tanam..sbb tu mereka masih duduk di sana..bukan hanya di Indonesia...di tmpt2 yg ada gunung berapi mcm jepun...pun sama juga... :)

HYE AMY ;

ya...bersyukur sngt... :)

nabilah_2908 said...

HYE KHAIROL ;

hmmm....syukur...tp kita pun perlu berjaga2 juga... :)

HYE UN PHAT LEE ;

Allah huakbar...!! besar sungguh kekuasaan Allah...

HYE MAHIRA ;

yupp...kita sering terselamat...syukur...tp kena selalu beringat...negara kita maksiat..penyelewengan...penipuan..penindasan...semakin berleluasa...seolah2 tak takut pada bala Allah...

HYE HANTWO ;

alhamdulillah... :)

HYE INSYEERA ;

takziah buat semua...

HYE YANA ;

yupp...al-fatihah buat arwah...

nabilah_2908 said...

HYE LADY ;

yupp...alhamdulillah.... ;)

HYE MIMIEY ;

betul tu...haih..menakutkan...

HYE ANA ;

betul tu..tp kebanykkannya seperti tak sedar dgn apa yg berlaku..

HYE JELLY ;

yupp...takziah kepada semua...

HYE ALONG ;

tul tu..setiap yg berlaku pasti ada sebabnya... :)

HYE AINZ ;

setuju....walaupun kita di tuduh mcm2..tp ttp memberikan bantuan..jgn bodoh sombong mcm dulu sudah la..

kita berikan bantuan tp ditolak... ;)

nabilah_2908 said...

HYE TIA ;

alhamdulillah.. :)

HYE LOVELY EMY ;

yupp...dia sedang bersujud.. :)

HYE PAWAKA19 ;

rasanya tak minta pun...Malaysia akan hulurkan bantuan...tp jgn bodoh sombong mcm yg lepas sudah la..

diberikan bantuan...tp ditolak...huhu...

HYE PIN QIB ;

negara kita ni pun...bnyk sngt berlaku maksiat..pembunahan sec. berleluasa...pinindasan...penyelewengan...murtad...haih mcm2 lah...

bila2 jer Allah boleh tunjukkan...Ya Allah..takutnya...

HYE EDY ;

sabar2 la dulu...lagi pun org indon bukan suka sngt dgn kita...so buat apa nk habiskan duit kita pada dia... ;)

TUKANG KATA said...

takziah buat mereka.

bencana sume ni salah satu faktor adalah peringatan dr Allah.sebab tu kita tak mahu m'sia tambahkan lg pusat hiburan,kasino dll.

nabilah_2908 said...

HYE TK ;

yupp...baru td sy tgk FB...ada puting beliung berlaku di Perlis...

itu salah satu amaran awal dari Allah kepada kita rakyat Malaysia... :)

asliner said...

kehendak Allah boleh memungkinkan segalanye..
mari berdoa utk dijauhkn semua tue..mari juga berdoa semoga mngse2 di tabahkan hati menerima dugaan yang besar ini..amin~

Lulu caldina said...

semoga mereka tabah menempuh dugaan ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...