Friday, April 15, 2011

KIAMAT SEMAKIN HAMPIR



Ola...!!!hai

Kelmarin..terdengar si DD baca buku teks sekolah agamanya tentang tanda-tanda Hari Kiamat...



satu per satu tanda-tanda yang dibaca...I cuba kaitkan dengan situasi sekarang..lalu hati berkata-kata...

"Ya Allah...kiamat dah dekat sangat....bersedia kah aku...??"

ala...masa kita sekolah dulu pun..kita dah di ajar tentang tanda-tanda ni...betul...?


..suka I nak share/ingatkan you all sebahagian tanda-tanda
KECIL kiamat..

emo2Zina bermaharajalela
emo2Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik
emo2Ramai orang menuntut ilmu kerana pangkat dan kedudukan
emo2Orang hina mendapat kedudukan terhormat
emo2Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang



emo2Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita
emo2Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar
emo2Banyaknya sifat bohong dan ia menjadi perkata biasa


emo2Akan terdapat banya pengkritik, pembawa-cerita, penikam-belakang dan pengejek dalam masyarakat.
emo2Orang akan melakukan homoseksual.
emo2Banyaknya berlaku pergaduhan dan pembunuhan



subahanallah....semua tanda-tanda ini telah berlaku kan...?

..mari kita lihat sebahagian dari tanda-tanda BESAR kiamat pula..

emo2Lahirnya ramai anak anak zina dari perkahwinan tidak sah atau perceraian tidak diluluskan mahkamah


emo2Keluar asap tebal dibumi hijaz
emo2munculnya Nabi Palsu yang ke 40

emo23 kali gempa bumi


emo2Keluarnya suku Yakjuj dan Makjuj
emo2Bermulalah kekuasaan Dajjal
emo2Munculnya Imam Mahdi
emo2Turunnya Nabi Isa a.s.dan azannya mematikan yakjuj makjuj.
emo2Matahari terbit dari ufuk barat.

dah ada dah kan tanda-tanda besar yang berlaku...???



jadi...bersedia kah anda.....?? cukup kah bekalan untuk ke alam akhirat...??

renung-rungunkan..........sama-sama lah kita saling ingat mengingati....

kalau ada part-part yang salah...harap dapat di tegur....ye



untuk dapatkan keterangan yang lebih lanjut beserta hadis yang sahih...you all boleh rujuk di link ini : WIKIPEDIA_TANDA-TANDA KIAMAT

35 comments:

Kazaztan Team said...

byk sgt dah tanda2 tu...takut

~nsar~ said...

tanda kecil tu dah semua ada... tanda yang beasr just tunggu hari saja..

beautiful_rose said...

tanda2 kecil rasanya semua sudah ada.dan selalu sangat berlaku sekarang.tanda2 besar sudah bermula mungkin juga bukan dalam sedar kita.

lalink7 said...

smoga kita masih berkesempatan untuk bertaubat...

gadisBunga said...

tanda besar dah banyak. buka je mata. jgn cari tanda fizikal je, tapi kene cari yg tersirat. :)

aliesha kirana said...

takuttt kann ble pk balik.. pastu rasa dr ni mcm blom bersedia lagi. byk sgt kekurangan, byk sgt dosa... blm jadik muslim yg sejati lagi.. sobbss...

smoga kita semua terlindung dari fitnah dajal dan bersedia menghadapi akhir zaman.. amin..

Ati Masrif said...

anak kak ati pun dok cite
benda yg sama smlm..

byk dah tanda2 tu kan ....

redza said...

munculnya nabi palsu yg ke 40....sekarang nih dh berapa ye

kt negara kita pon dh ada yg mengaku jdi rasul

YanaMIB said...

meremang bulu roma bc psl kiamat ni..sama² lah kita bertobat..sesungguhnya Allah Maha Pengampun..=)

sahromnasrudin said...

trime kasih...semakin kita diingatkan semakin leka kita dibuai dgn keindahan dunia..ya Allah..kautkanlah iman kami

ikatankasihku said...

kena selalu muasabah diri....

segala yang di pinjamkan oleh NYA cuma untuk seketika....

hidup di dunia juga hanyalah sementara...

nisa said...

mmg da byk berlaku.. tapi kite manusia mmg xsedar.. jadi berlumba2 la perbykkan amal ibadah..

HonEyBuNNy said...

takotnya.....insaf2...

munna said...

takutnya... macam dah banyak juga tanda2 tu.. semoga kita semua dah bersedia menghadapi hari itu

fyra said...

ha'a . betul jugak , banyak dah tanda tanda . mmg kiamat hampir dah dgn kita

Oasis said...

bila diamati betul2...mmg dah nak kiamat kan. cum,a masa je blum tiba.

pipoq said...

kalau kita imbas kisah isra mikraj, Nabi SAW pernah melihat gambaran seorang wanita tua yang bongkok badannya yang penuh dengan perhiasan ditubuh lalu baginda bertanya kepada Jibrail tentang siapakah wanita tua tu..lalu jibrail menjawab bahawa wanita tua itu ibarat dunia pada waktu itu..sangat tua dan penuh dengan perhiasan..

tu cerita 1400++ tahun dulu..sekarang ni agaknya camne dah ?

apa pun sebagai orang beriman, kita kena yakin kiamat tu pasti datang..

oleh tu, perbanyakkan la bekalan amalan untuk menuju ke sana kelak..

Prince Halilintar said...

betul tu nabilah..ulama2 pun dah byk kali beritahu pasal ni..harap2 hidup kite sume sentiasa mendapat rahmat dan hidayahNya..

nelly said...

Nice info .
Nelly tengok dah banyak pun tanda-tandanya .

nukilanaffiza... said...

naudzubillah....jauhkanlah kami dari azb api nerakaMu Ya Allah...semoga kita tergolong dlm org2 yg beriman...

Banyak dah tanda2 kecil...tanda2 besar dah ada tapi tanpa disedari...

jom ke blog hamba...tapi ini bahan utk org kawin la...hehehehbaca takpa...

shah-kayrul said...

bila baca tanda2 tue...sebenarnya dah banyak yg muncul....kekadang takut menguasai diri bila terbayangkan alam akhirat

Dilla Ady said...

bile baca nih takut la pulak..rase cam da byk tanda-tanda besar..

tpi kate org lameeeee lagi kiamat nih, kite mungkin tak sempat rase..

omputeh lak kate da tak lama..

entahla, wallahualam..

~ yus ~ said...

memang dah semakin banyak tanda2 akan berlakunya kiamat tu kan...

semoga kita semua sedar dan bersedia menghadapinya...

Miss Tira said...

Sesungguhnya kiamat itu pasti. Tanda-tandanya semua sudah banyak ada. Kita perbanyakkan amal ibadah dan mohon keberkatan dariNya.

Nizam said...

betu tu kak..tanda-tanda dah banyak sekarang...tapi sedarkah kita..
betullah seperti yang diperkatakan di akhir zaman umat islam ramai tapi ibarat buih dilautan. maknanya ramai tapi tidak mengikuti suruhan-Nya.

Along Tapa said...

tanda2 besor tu banyak dah berlaku dah..yang tinggal tanda2 nyata kiamat jek tak lagi...

Gorengbaek - Statement dah jelas nyata..kenapa kita macam tak faham-faham?

Hangit Habis dah - Interview Along dengan Setan

Kerat Senget - Ta Perlu Tanya Kao

senydream said...

tu la dah bnyak kan tanda2 bsar skrg ni..bile duk pk2 mmg sangat takut rasenyer..:(

IMANSHAH said...

sama2 saling ingat mengingat

Bionic women said...

semua tanda dah ada kan???
semakin tua dunia kita nih.
bersediakah kita????

ana ayesha said...

kiamat mmg semakin hampir

tanda terakhir, matahari terbit dr barat, brp lama lagi agaknya?

seminggu sekali said...

moga pintu taubat sentiasa terbuka utk kita.

hai nabilah.salam perkenalan.

Siti Nurhayati Dollah said...

InsyaAllah, sama-samalah kita berusaha untuk memperbaiki diri. Allah Maha Pengampun.

asliner said...

ya Allah..
tanda-tanda kecil sudah mule banyak kelihatan..
persiapkan amalan kita..

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
rxz 5 speed 6 speed catalyzer

Dari Anas bin Malik radhiyallahu’anhu, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Sebagian di antara tanda dekatnya hari kiamat adalah diangkatnya ilmu, kebodohan meharajalela, khamr ditenggak, dan perzinaan bermunculan -di mana-mana-.” (HR. Bukhari dan Muslim, lihat Syarh Muslim [8/267])

#

Yang dimaksud terangkatnya ilmu bukanlah dicabutnya ilmu begitu saja dari dada-dada manusia. Akan tetapi yang dimaksudkan adalah meninggalnya para ulama atau orang-orang yang mengemban ilmu tersebut (lihat Fath al-Bari [1/237]). Hal itu sebagaimana telah dijelaskan oleh Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam dalam hadits lainnya dari Abdullah bin Amr al-Ash radhiyallahu’anhuma, “Sesungguhnya Allah tidak akan mencabut ilmu itu secara tiba-tiba -dari dada manusia- akan tetapi Allah mencabut ilmu itu dengan cara mewafatkan para ulama. Sampai-sampai apabila tidak tersisa lagi orang alim maka orang-orang pun mengangkat pemimpin-pemimpin dari kalangan orang yang bodoh. Mereka pun ditanya dan berfatwa tanpa ilmu. Mereka itu sesat dan menyesatkan.” (HR. Bukhari dan Muslim, lihat Syarh Muslim [8/269])

nabilah_2908 said...

Hye kawan2...

sama2 lah kita saling ingt mengingati yupp...

moga bila tiba waktu itu..kita dah bersedia...cukup bekalan tuk di bawa ke sana...Insya'Allah... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...