Tuesday, May 24, 2011

PAKAI BOTOX KE ?



Lokasi : Bilik Tidur / depan cermin
Waktu : 630 pagi


Seperti biasa, sebaik sahaja bangun Si Z pasti akan belek-belek wajahnya di cermin....

saat dia melihat cermin, terkejutnya dia bila mendapati bibir bahagian bawahnya membengkak..terdapat dua biji JERAWAT kecil baru tumbuh betul-betul di bawah bibir...di sebelah kiri dan juga kanan...



" hai la jerawat.....dalam banyak-banyak tempat....kat bawah bibir jugak kau nak tumbuh yer....tengok bibir aku sekarang..tebal semacam je......"rungut Si Z.


Lokasi : Tempat Cari Makan
Waktu : 9.20 am


Z sedang tekun mengadap PC nya...tiba-tiba dia di sapa oleh rakan sekerjanya(seorang lelaki)

" eh.....pakai BOTOX ke kat bibir tu....? "

Z tersentap dengan soalan yang di ajukan sebelum menjawab..dia menghadiahkan satu jelingan ke arah lelaki busy body tersebut..



" takde keje nak pakai BOTOX bagai......jerawat la bawah bibir ni....sebab tu bibir ni bengkak...." jawab Si Z dalam nada sinis.

" oh....tapi seksi ah....macam Kila Fairy......."

" dah takde kerja eh...dok perhatikan bibir orang.....??"



tengok la lelaki zaman sekarang.....mulut tu macam takde insurance jer kan...?


Kesian Si Z....menahan sakit dek jerawat yang baru nak tumbuh tu...you all pun tau kan macam mana rasanya...berdenyut-denyut jer....huhuhu...



sabar la Z.....balik nanti....tepek ubat jerawat banyak-banyak.......wek


42 comments:

sizuka[Izzati] said...

hehehe semoga jerawat tu cepat surut

ikatankasihku said...

memang tak suka bila jerawat lepak kat mane2...syuh syuh pi jauh jauh jerawat..

aque said...

huh sakit jiwe... lagi kalo jerawat tumbuh kat tgh dahi x pon kat hujung hidung.. hurgh!!! rase x mo kua umah.. hahhahha..

p/s: mulot lelaki skrg mmg x de insuren...

p/s/s : n mate mereke pown jahat... nampak ajew....

YanaMIB said...

ceh mmg mtk kaki soklan laki tu..huh! huh! mesti laki tu seorg yg tidak ensem kan?? muahahaha motif? =P

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

jerawat tu pulak pandai betul pilih tempat pelik nak tumbuh ya..

nabilah_2908 said...

HYE SIZUKA ;

mudah mudahan kan...huhu.. ;)

HYE IKATANKASIHKU ;

seandainya boleh syuh mcm tu je..best kn..? huhu.. ;)

HYE FARA ;

hehehe...kalau akk...tk kisah sngt jerawat tumpah kat area tu...kt tmpk pelik2 mcm bawah bibir ni...sngt mnggusarkan hati...

pelik je nmpknya..huhu.... :)

HYE YANA ;

hahahaha...bajet handsome ada la.... :P

HYE RINA ;

ha...itu la pasal nya....kalau kt tmpt lain tk kisah sngt...sakit pun yer gak...huhu..

*Miss Syahnia* said...

tp nape jerawat mmg suka tmbuh kat muka..tmbuh lah kat kaki tak nmpak..
aiisshhh..


bdk kecik laki pun dah pndai skang
"makcu..naper muka ucu ada jelawat?"
*sentap je dgr*
nsb baik bdk kecik..huhu

De Mois said...

tak kesah pundengan jerawat..dah takdir kan. haha...


Revolusikan hidup dengan SuaraSendiri

Prince Halilintar said...

mudah-mudahan jerawat tu cepat hilang ye..dan tak sakit lagi..

Amni said...

amni de jerawat bawah bibir.. adoii... mungkin sebab nak peod kot.. huhu

Leeya Hezlin said...

hmm paling sakit kalau jerawat tumbuh dekat2 atas bibir..
sakit..selalu gak leeya kena..huhu..

munna said...

plg tak suka klu tumbuh kat area hidung..sakit sgt rasanya...

nukilanaffiza... said...

kalau jerawat utmbuh dlm hidung pun kena cop pakai botox gak ke?huhuhu...

setakat ni alhamdulillah tak ada jerawat di muka ni..cuma bila datang stress tahap pgabah baru dia datang kat tpt2 yang menyakitkan hati mcm kat tepi bibir, dlm idung, atas bibir..aduss.pedisss...

Dilla Ady said...

tak penah lagi kena kt situ..huhu

yg slalu kena kt idum...nnti rase cam segan jek, ye la centre of the face kan..jadi tumpuan mata gitu..

cepat jari ubat jerawat tau..kalu dilla berkesan gune T* (jenama tak leh sebut, nnti kena saman) hihihi..

pipoq said...

gunakan la pencuci muka yang ada antibakteria..hehehe

Cik Ina Do do Cheng said...

Jerawat sesekali tumbuh boleh jadi pemanis wajahkan , Nabilah. sibuk sangat dorang ngan botox-botox ni. Yang buat botox plak, macam lah kita tak tahu yang dia buat, sebuk duk menidakkan.

mOon jOhari said...

orang kata kalo nak jerawat cepat hilang letak lipstik...try la...hikhikhik...letak yg kaler merah terang 2...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

adakah lelaki itu bertujuan untuk memuji...atau pon untuk mengeji.. hahaha

HonEyBuNNy said...

ila jerawat selalu lepak dekat dalam hidung..

arghhh terseksa tau dia yubuh dalam idong...sakit..hehe

nabilah_2908 said...

HYE MISS SYAHNIA ;

ha'ah kan...xde la malu sngt.. ;)

tkpe la budak2 tk pandai bohong...boleh di maafkan... ;)

HYE DE MOIS ;

auch..!! sy kisah....huhu...walaupun tak lawa...tp penampilan kena jaga.. :)

HYE PRINCE ;

harap2 mcm tu la..huhu.. ;)

nabilah_2908 said...

HYE AMNI ;

hmm...perit kan rasa....huhu... ;)

HYE LEEYA ;

tu la...bibir pun rasa kebas je...kalau ketawa lebih2 sikit..sure sakit.. ;)

HYE MUNNA ;

ha...setuju tu kak....kt telinga pun..boleh tahan peritnya...

CT NoArIzAh ArIs said...

Belum ada pengalaman kena jerawat yg sakit kat area muka lagi setakat ni... jgn di picit nnt ada parut.

nabilah_2908 said...

HYE NUKILANAFFIZA ;

hmmm...nk kt stress tu xde la pulak...petanda bulan nk megambng gak nya... ;)

HYE DILLA ;

kt hidung pun perit....huhu...

pagi2 mmg dh tenyeh dgn ubt jerawat...balik ni nak buat lagi.. :)

HYE PIPOQ ;

cuci muka tu wajib guna hari2...huhu...

nabilah_2908 said...

HYE KAK INA ;

kalau jerawat tu tk sakit tkpe kak..ni perit..huhu.. :)

tul tu kak...bila xde..sibuk2 tuduh kata kita guna..

bila guna sibuk2 menidakkan..haih..tah pape tah.. ;)

HYE MOON ;

tul ke....mmg guna lisptik pun....sbb kt bibir kan...huhu.. :)

HYE TOP ;

hanya dia jer yg tau....huhu

nabilah_2908 said...

HYE HONEY ;

hmm...sy pun ada gak kena...mmg sakit kn....kdg2 naik ke kepala... :)

HYE CT ;

alahai...betuah tul.... :)

aliesha kirana said...

alalala ciannyee nabilah... hehe. AK sllu jadik jerawat berulang kt bawah hidung..sakit jer ble jadik kt ctu..sobs.. nnti nabilah letak ubat gigi la. cpt je baik..hehe. tp jadik parut itam, benci! heheeh..

redza said...

sabo je la hehe

lalink7 said...

jerawat tue ade mata x? kalau ade mata husz rasa (pengalaman husz) xsakit sngt..tp yang membengkak tp lu nampak mata itu mmg sakit..nak snyum pun payah..adehh..

sabar la nnt surut la tue..hrhe

nabilah_2908 said...

HYE AK ;

org dah boleh agak eh Si Z tu sape..? hehehehe....nk tukar nama la nnti....wink..wink...(^_^)

ubt gigi eh...sy tk pernh try lagi...thnks dear..!! :)

HYE MR RED ;

hahaha...Si Z..sentiasa bersabar... :)

nabilah_2908 said...

HYE LALINK ;

xde mata...merah je..makin lama makin besar...tu yg smpai bengkak..

kalau ada mata..lama dah sy picit2kan... ;)

nunama said...

errrr.
hoho nampak sgt kaum lelaki memerhatikan kaum perempuan.
hoho. scary sungguh.

tapi, mmg sakit kak. bertahanlah. selepas habis waktu, ia akan surut. hehe. :)

nabilah_2908 said...

HYE NUR ;

mmg berdenyut2 ni...huhu...

esok2 ok la kan...thnks dear... :)

psst..org2 lelaki kat sini..sejujurnya...mulut macam perempuan....bukan nak mengata...tp ni kenyataan..bila berkumpul..bukan cerita pasal bola...tp mengumpat...

akk geleng kepala je tgk dieorng ni..huhu...

Miss Tira said...

Errr ni si Z atau Cik Nabilah ni. Huhu ^^

Siti Nurhayati Dollah said...

Huhu.. sakitnya. Sabar je lah lelaki sekarang mulut lazer boleh tahan hehe..

* Yati pun menternak jerawat dgn jayanya tapi kat dagu

chunli said...

kalau jenis bengkak takde mata tu mmg sakit.. kalu ade mata cam gatal plak tangan ni nak usik.. tapi papepun.. kalau jerawat muntul kat tengah2 hidung.. haaa.. tu sgt menyedihkan T_T ..

~cik tiram~ said...

hwa sabar je laaaa. jerawat mmg menjengkelkan huhu..

ciEk NiENa said...

jerawat ni suka datang bila tak diingini kan... huhu

pena said...

kurang asam betul lelaki tu..

kalau pena, jerawat selalu tumbuh kalau stres..

LiFe KaMi said...

hehe macam citer lawak pun ada..
jerawat mcm tu kejap je akan sembuh yg penting jgn picit2 bia dia elok sendiri bru le si Z berwajah ayu jer..:)

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??

vespa naza

yupppp jangan picit lerr nanti ada jangkitan bakteria jadi bisol karang

zEri sAfEerA said...

aish,,, jerawat kat bibir sakitnya memang lain mcm ckit kan. huhu

Tapak Kaki said...

ahahaha.. kesian.. nape tak picit je jerawat tu.. tak da la kena laser.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...