Saturday, August 27, 2011

SELAMAT HARI LAHIR BIDADARI SYURGA




Hari ni..
27 Ogos 2011

bersamaan dengan

27 Ramadhan 1432H

genap lah umur kamu

27 tahun

genap

27 tahun

juga lah kamu pergi tinggalkan kami semua...

wah...semuanya 27......27 is your lucky number eh kakak...? pang

nak tau tak kak...semalam kan...masa kita semua berbuka...ibu kata....

" kalau ikutkan...dah 27 tahun dah....silap-silap dah berderet anak-anak dia......"

" yer ke....buatnya dia still single....?"

" nak harapkan awak...tah bila nak kawin....." terkedu seketika....huhu..


Kak.....cuba perhatikan nama kakak...beza sungguh dari nama kami yang semuanya ZND...

Duratul Jannah yang bermaksut Mutiara Syurga....
memang sangat sesuai dengan kakak....lihat la di mana kakak berada sekarang....

walau apa pun....

Selamat Hari Lahir Kakak...

Selamat Hari Lahir Duratul Jannah...

Selamat Hari Lahir Bidadari Syurga...


walau tak pernah bersua....namun kamu tetap di hati...

Al-fatihah..

Duratul Jannah

27 Ogos 1984 - 29 Ogos 1984



p/s: kepada yang masih baru mengikuti blog ni..and masih tak tahu cerita sebenar..meh jenguk entir dua tahun lepas & tahun lepas punya meh....itu pun kalau nak tau lah..hehe



12 comments:

aliesha kirana said...

sedih lak bace.. tak apa nabilah. kakak nabilah dah dijanjikan syurga. nanti di akhirat kelak, dialah yg akan bantu ayah dan ibu nabilah untuk ke syurga.

doakan dia di sana.

unik pengalaman nabilah. dilahirkan tepat pada tarikh yg sama Kak Jana pergi setahun kemudian. segala yang terjadi ada hikmah di sebaliknya. hehe..

selamat hari lahir kak Jana!

sizuka[Izzati] said...

Al-Fatihah~

PENCONTENG said...

syurga buat dia.

Leeya Hezlin said...

al-fatihah untuk kakak nabilah..
syurga untuknya.. :)
sedap nama arwah kakak nabilah..

nunama said...

setiap yang berlaku sudah ditetapkan. Pasti terkandung rahsia Dia yang Maha Bijaksana. :)

InsyaAllah. Arwah menanti Kak Nabilah sekeluarga di sana. Amiin. :)

ILA HonEyBuNNy said...

sebak ila baca entry neh...

yala..sedap nama arwah..moga arwah tng di sana....al-fatihah....

pipoq said...

ketentuan Allah..apa pun kita yang masih hidup ni bebanyak la beramal semoga tempat tuju akhir nanti ditempat yang baik baik saja

hysman said...

itu semua dah tertulis.. kita yg hidup hanya mampu utk sedekahkn alfatihah dan berdoa.. moga rohnya ditempatkn dikalangan org2 beriman...
insyaAllah... jgn sedih2 ye cik Nabilah... salam lebaran.. :)

redza said...

dia sedang bahagia di syurga sekarang

ainz said...

Sedih bace entri ni..sedih bace komen AK..huuu...tapi buat ape kita bersedih..sedangkan dia sangat bahagia di sana..kan? :) alFatihah buat akak nabilah..

Afzainizam said...

AL FATIHAH.....Moga Rohnya di tempatkan di kalangan orang yang soleh Amin......

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
2 Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam. الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
3 Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
4 Yang menguasai di Hari Pembalasan مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
5 Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan. إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
6 Tunjukilah kami jalan yang lurus, اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
7 (yaitu) Jalan orang-orang yang telah Engkau beri ni'mat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat. صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ

Ya Allah...Sesungguhnya hidup dan mati kami hanya untuk Mu.Dari Mu kami datang dan kepadaMu kami kembali. Wallahualam.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

oh maknanya arwah kakak sempat bernafas 2 hari sajala ya..takpe..tempatnya di syurga :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...