Thursday, September 22, 2011

KUKU PANJANG



Hello guys..........hai

I nak tanya pendapat you all la...

Lately ni...I tengok...ramai sangat lelaki Melayu yang umur pertengahan...simpan kuku di jari kelingking....apa sebabnya eh...?


Biasanya lelaki Cina yang suka simpan kuku ni...kali ni Melayu lak......apa sebabnya...?

disebabkan trend ke..? or..ada kegunaan..sebab tu dia simpan kuku..?

so I nak tanya kat you all....kot-kot ada jawapannya....


terbalik dah dunia ni kan...biasa orang perempuan suka simpan kuku....sekarang ni lelaki lak....hai dunia...dunia...


27 comments:

alien said...

buat korek idung kot

ikatankasihku said...

betul tu korek bijih timah, dalam lombong..eee geli, sok dah boleh potong kuku, ari jumaat kan

Umie Artoqiemie said...

selalunya depa simpan wat korek idong & telinga..

pipoq said...

diorang nak menaip guna iPad la tu kot..hehehe..nak guna jari beso sangat..

tapi tak elok owh simpan kuku, kang nak amik ayor semayang kot tak sampai ayornya bawah kuku tu dah tak sah semayang..kalo mandi wajib lak, tak tau la..

ana ayesha said...

sbb depa suka nak bela jin, jin betina lak tu ...... huhu

oya said...

scary plak panjang sgt simpannya..

munna said...

utk korek hidung agaknya...

WuMing said...

Korek taik telinga dan taik hidung kot.....

redza said...

xtaulah pulak sebabnya

IMANSHAH said...

saya tidak..haha

Kakzakie said...

Baca komen atas tu semua buat kakak geli hati dan geli geleman. hehe...

Prince Halilintar said...

prince xsuke kuku panjang..tgk panjang sikit cepat2 potong..hehe

Cik Bambam said...

chinese tuh sbb nak korek idong.. kkekekeke..

yg ISlam nie..perggghh..buruk benau ada kuku pjg.. =.='

dhiera said...

erk..kenapa ye? buruk betul rupo ye..
tak kan main gitar guna jari kelingking kot~ erkk

Cik SHiNJU said...

ha'ah...salu nampak..
dh jadi trend plak dorg ni..
x suka la...wlupun kuku dor tu bersih jer tp ai tetap geli..huhuhu

CT NoArIzAh ArIs said...

Bila akk tgk sesapa yg bela kuku panjang2 ni mulalah otak ni berfikiran sensitif jeeeee..:)

Ati Masrif said...

kak ati ni paling pantang
dan menyampah kalau lelaki
bela kuku panjang...pengotor!

aliesha kirana said...

ntah laaa nabilah. kdg2 trend pun ade gak. hohohho. xpun cm org lain ckp. korek lombong hahaah. eiuwwww!

asliner said...

selalunya untuk korek hidung n juga korek telinge..
eee,geli kot..huhu

imHepPie said...

perghh...sgt geli okeh dgn kuku panjang gitu...rela gigit kuku dr biar pnjg gitu ahahaha

YanaMIB said...

ai xpernah perasan psl laki berumur smpn kuku pjg..so xdpt nk komen sgt..hihi nnt nk tajamkn mata wusha kuku kelingking org laki lah..ngee~

Papa Mifz said...

x pasti sebab nye..huhu

* buat maso nih belum ado blogger yg konal dtg kedai papa mifz lg...

Tapak Kaki said...

rasanya dah lama pesen lagu ni dak laki buat.. yang simpan kuku tangan kiri tu paling tak leh belah.. sah-sah pengotor..

ainz said...

trend laki simpan kuku kat ibu jari memang dah lame..lepas spm dulu..keje kat shoping complex..mereka2 ni simpan kuku sebab senang nak bukak kotak..xyah pakai pisau..perhhh...keras gak kuku depa ni..hihi

Miss Green Rose said...

hahaha.. mmg dah lama hal nie.. n jwpn yg boleh saya bg is senang korek hidung.. haha.. so jerk !!

Afzainizam said...

uihhh nampak mak aku kena takik dengan parang kalau bela kuku panjang tu wehhhh... pengotorrr kata mak aku

buat pembaca blog kami
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
Jom Terjah entry terbaru ??
kesan embun pagi pada kereta

senydream said...

begitulah..dunia oh dunia kan..ermmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...