Friday, September 23, 2011

TANJUNG EMAS



Kalau nak cerita pasal jalan-jalan raya masih relevan lagi kan...? Syawal belum habis lagi kan..kan..hehe..wek

Raya ke 5..kami beraya di Muar, lepas selesai sesi ziarah menziarah....kami singgah Tanjung Emas sekejap...

layan je la gambar-gambar di bawah ni yupp...

rasanya pihak MPM patut tingkatkan lagi tahap kebersihan sekitar kawasan Medan Selera ni...

hmm... tempat ni cantik....sayang kalau tak dijaga dengan betul....






ramai juga yer muda mudi dating kat sini...huhu....





sejujurnya...ini la kali pertama I sampai sini..biasa dengar cerita orang..tak pun baca dalam novel je...


tak lepaskan peluang bergambar dengan Durian Beso nih..hehe...


macam pernah nampak je gambo ni kan...kan...?

hmmm.....merosakkan pemandangan.....apa la salahnya kalau lepas makan...buang terus dalam tong sampah...hmmm...huh


wokeh....rasanya ini la cite jalan-jalan Raya tuk tahun ni...penutup la ni....tak lama nanti Raya Haji la pulak..hehehe...wek


30 comments:

ikatankasihku said...

dekat dengan sungai, bestnyer..jalan2 tgk monyet tak ,kat tanjung mas tu banyak monyet, dkt dgn padang golf..

Ieda Al-Habsyi said...

haa..baru nampak tuan punya badan, comel jugak ye :)

nabilah_2908 said...

@ikatankasihku

tak jumpa lak monyet...huhu...manusia macam monyet ada... :P

@Ieda Al-Habsyi

hehehe....muke saya xde pun dalam gambo2 ni..tu adik2 saya... :)

JunAina said...

kak aina pernah ke tanjung emas siap naik river cruise lagi...masa tu Pak Tuan dalam tugasan pilihanraya kat melaka...lupa pulak pilihanraya kat mana...hehehee...

redza said...

xpernah pegi kat situ...xtaulah bila dpt gi sana

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

akak dulu sekolah kat muar..tp x ingat penah sampai tanjung ni ke x..

Kakzakie said...

Kakak dah selalu ke sini kalau ke Muar. Kalau pergi siang mata memang sakit sebab samparh banayk melata-lata apa lagi masa cuti tak ada org bersihkan. Kalau malam sejuk sebab angin pantai agak kuat....

PENCONTENG said...

sedihnya kita tak pernah sampai lagi. hanya gambar2 dalam entri ni jadi pengubat hati. chewahh hahaha

insyaAllah nanti ada rezeki sampai juga di sana :)

Prince Halilintar said...

best kan g jalan2 dgn family...

tu la sikap segelintir sikap org yg xde rase tanggjungjawab...buang sampah kat tmpt yg xsepatutnye je..

munna said...

tak pernah lagi sampai Johor....

YanaMIB said...

tpt ni ada msk novel?? wallaaa dasattt! hihi ai pn xpernah smpi lg cni..errr

blk kg mana la plak raya haji nnt ye.. =)

dhiera said...

novel ape yg ada kisah kat tg emas? family kamu 4 orang aje ye?

Farhana Jafri said...

lawa~~~ tapi bab sampah tu.. haih~~ wt spoil je!

ainz said...

tak penah sampai lagi kat sini...aih..budak baju pink tuuu...bukan main! ;p

aliesha kirana said...

canteekknyaaa! tp sayang, kalau tmpt secantik ni dilonggokkan sampah oleh manusia yg tak tahu menghargai alam. bencinyeee!

ahahaha! ingt gmbo ni! WW nabilah ari tu. heheeheh

merahitujambu said...

xde disiplain diorg ni kan..awok yg mana eh

Cik SHiNJU said...

Lama dh x ke Muor..
Rindu nak makan asam pedas n mi bandung....slurrppp...

imHepPie said...

eh eh eh ehhhh....penah jgk dtg cni sekali time pegi umah kwn kt muor...gi tgk monyet skali ahaha...x sempat gak merasa naek bot tu...besh2...then gi mkn rojak petis...terbaekkkk

ana ayesha said...

yg menariknya replika durian tu .... kpg ana pun ada jugak

jeti tu utk ke mana yer?

Amni said...

pernah ke muar... tapi tak pernah sampai sini lagi... sampai muar dah malam.. lepas tu terus ke tempat program.. hoho...

asliner said...

erm..
kite mengaku kite orang muar..
tapi tak mengaku kite yang buang sampah tue sebab memang bukan kite yang buang sampah tue..hehe

p/s: akak gi jumpe monyet tak? hehe

p/s: tak silaplah,sepanjang duduk muar..tak pernah pun naik bot kat jeti emas tue..huhu

Bigdaddyz said...

itu budaya org malaysia ...tanam sampah di merata2...:)

fathiahRAIHANA said...

wahh syoknye jenjalan
hehe lamanye akak smpan cite ni drpd raya ke5 ea ^^

IMANSHAH said...

entah bila lah nak sampai sini

gadisBunga said...

saya nampak kapla keretapi di atas! *teruja!!

LiFe KaMi said...

wah seronoknya jalan2 raya..
first time nampak gambar nabilah and family..:)
dah lama kami tak pergi johor maklum le orang utara le katakan..

Cik Ina Do Do Cheng said...

tak paham ngan sikap orang yang suka dah habis makan ngan minum bekasnya buang merata-rata.geram je.dah mencacatkan temapt yang cantik cam tu.

Bro Ery said...

Johor tempat Bro. Muar kampung Bro. Huhuhu. :)

P/s: Maaf, kesibukan yang sangat memuncak. Jadi biskut sekarang kejap ada kejap takde. Adoiyaaai~

Afzainizam said...

pergghhhh teringat dah lama tak datang situ... mmg cantik kawasan tersebut aku suka area kat masjid tu sebab masjid tu berhadapan ngan masjid kat seberang sungai tu... beza nya satu baru satu lagi lama design sama ajerr...

cuma mengecewakan mmg sampahhh mencacatkan pemandangan.... tak ada moral betul lahhh yang buang sampah merata tempat tu

buat pembaca blog kami
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
Jom Terjah entry terbaru ??
kesan embun pagi pada kereta

senydream said...

tertarik ngan durian y beso tuh...:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...