Wednesday, September 07, 2011

WORDLESS WEDNESDAY - ♥20



Panorama yang sering dilihat ketika sesi ziarah menziarah rumah saudara mara ....


sebelum masuk ke dalam rumah..kita disambut dengan longgokkan sampah yang berbau....hmm...



faham..tiada perkhidmatan pengambilan sampah.....

conclusion...???

gunakan ini......kan lebih elok..setuju tak..? pang


20 comments:

YanaMIB said...

setuju setuju..lg besar lagiii bagus..hihi =)

ana ayesha said...

setuju .... tapi kalau musim raya ni kena sediakan tong sampah yg besar yg warna hijau tu baru sesuai

hari raya baru ni di kpg ana masih ada yg sudi kerja jadinya sampah tak lah byk yg berlonggok

Kazaztan Team said...

ssetuju

Prince Halilintar said...

totally agree...jaga kebersihan pun separuh dari iman jgk kan..

Kakzakie said...

Kalau macam kakak jiran semuanya bangsa asing. Boleh tumpang tong mereka lagi. Baik kan jiran kakak....

KAMIHIDUP said...

aduh, sakit mata tengok sampah.

aliesha kirana said...

setuju2! tp kene tgk gak sikap sstgh manusia ni. kdg2 saje je longgok smpah byk2. xreti nak buang dlm tong smpah..hoho

Amni said...

area umah amni pulak, clear jer.. mungkin sebab ada jugak non muslim.. thats y bersih je Kuching,... hehe...

ainz said...

kuching memang bersih,amni...system 'persampahan' korang antara terbaik,kot..huhu..kat PJ pun lebih kurang camni,la..kawasan crowded..hari2 pun byk sampah..hurmm..melaka gak best!

lieynanilaz said...

kalau semua boleh titikkan kebersihan...sejahteralah bumi Malaysia..

CT NoArIzAh ArIs said...

Setuju dgn kamu klau time raya elok pki yg tinggi dan besar dr yg hitam tu (kaler ijo)...kan sampah banyak tetamu pun semakin ramai..tak gitu cik billa ?

Farhana Jafri said...

area rumah ana pun clear jugak!!! xd la mcm ni.. hik3..

Rinna said...

Yes.. betul laa..tuh..guna la bakul/tong sampah yang bertutup x de laa pencemaran bau..kan..

Raya hari tuh.. seminggu lebih sampah tak berkutip..nasib baik tong sampah betutup kalau haru ler..ngan bau yg kurang menyenangkan.. :)

Cik Ina Do do Cheng said...

kalau dorang cuti raya pun takkan buang sampah cam tu sekejap lagi anjing atau kucing gigit habis berterabur. masuklah dalam tong tu.

PENCONTENG said...

setujuuuuuuuuuuuuuuuuu

kekotoran zahir & batin perlu dibasmi.

ILA HonEyBuNNy said...

ya sokong n setuju..

tertutp n sopan ja..sampah sarap xnampak..ehheh

Afzainizam said...

Selalu tong ada penutup dia hilang lahhh pulakkkk... panorama raya biasa lahhh


------Salam Aidilfitri-------
semoga kesalahan dimaafkan, silaturrahim kekal erat
buat pembaca blog kami
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
Jom Terjah entry terbaru ??
lepat pulut vs lonting jawa

Pustaka NurIman said...

kesedaran ttg kebersihan sgt rendah...islam kan anjurkan kebersihan...sebahagian dari iman

zEri sAfEerA said...

x cun la kalo mcm ni kan

bighagenjo said...

betol betol betol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...