Thursday, October 20, 2011

PERINGATAN ATAU KEBETULAN ??



Hmm....adakah ianya satu kebetulan atau satu peringatan...??
tentang apa...??

mari kita ikuti situasi yang berlaku baru-baru ni....kat tempat cari makan ni....lepas sorang..sorang ditimpa musibah...
Situasi :
Wan terkena air panas masa minum digerai waktu rehat...

Miss Z....keretanya accident
Riz...cermin matanya pecah terjatuh dari pocket lalu di gilis lori
Azmir....jatuh tergelincir...kaki patah
Mr Boss.....keretanya juga accident...cermin pecah...terlanggar lori yg bawa besi panjang...berlaku pagi tadi

semua ini terjadi dalam bulan yang sama...
termenung kejap bila memikirkan semua ni...di mana silapnya...
mungkin ini ujian tuk kami.....hadapinya dengan sabar kan..? huhu
p/s : Petang semalam I dah hantar Miss Red masuk hospital (bengkel)....katanya lagi seminggu or 2 akan siap.... ye


25 comments:

KAMIHIDUP said...

dugaan.

atty's said...

kebetulan dan dugaan..hati2 ye

SYANI said...

Ni semua dugaan sabo je la.... Dalam setahun ada satu bulan yang jadi cenggini...kebetulan kot??

asliner said...

peringatan..
dan juga kebetulan..
senang cerita, mungkin adalah kifarah dosa kita..wallahualam~

Kazaztan Team said...

tragedi oktober...ehhehehe

ikatankasihku said...

semuanya dah tertulis, dugaan yg dtg untuk menguji ~~

dhiera said...

kebetulan dan ujian~ redah dan redha

YanaMIB said...

kebetulan kut..muhasabbah diri itu bagus..mungkin sekadar ujian dariNya kan? =)

abes skrg super dad lah yg anta amek pi keje eh?? hihi~

❤NazirahMoktar❤ said...

dugaan berlaku serentak..emm,maybe kebetulan.tpi peringatan gak supaya hati2 kan :)

munna said...

kebetulan dan dugaan buat.....utk peringatan

pipoq said...

Qada & Qadar..

redho je la..

JunAina said...

kebetulan atau peringatan itulah yang telah tersurat buat kita semua. jasikan pengajaran...

En iLham said...

biaselah kak. lumrah kehidupan. Allah akan bagi ujian dalam pelbagai bentuk mengikut kapasiti kemampuan kita. ade orang dapat satu ujian tapi cabarannya sangatlah besar. ada orang dapat banyak ujian tapi cabarannya sama sahaja dengan orang yang dapat 1 ujian..

CT NoArIzAh ArIs said...

Bersyukurlah pasti ada hikmah yg tersirat dan tersurat.... kekadang tu dugaan yg bertimpa2 petanda rezeki akan dtg mencurah-curah :)

Bigdaddyz said...

itu mmg sudah disuratkan ...redha sahaja yer...

MiMiEy :) said...

ujian dari Allah tu kak

kita kena sabar

:)

nurkaloi said...

ujian dugaan
byk2 kan bersabar
ade hikmah kenpe semua tu terjadi kannn hahah

d_tieah said...

Sabar ye.. Ujian.. Allah nak uji hambanya..

Prince Halilintar said...

bykkan bersabar ye nabilah...mayb Tuhan nk uji kesabaran dan keimanan kite...

YOUsoF said...

Tumpang simpati untuk semua.. Ujian yang meninggalkan pengajaran..


Wan dan Azmir lagi kesian kot sebab cedera anggota badan..

gadisBunga said...

ujian ni....supaya sentiasa berhati2 di masa hadapan..

Ati Masrif said...

peringatan agar jgn leka ...kot

patah kakilah nabilah...sian :)

ainz said...

sangat2 kebetulan...harap2 miss red cepat2 sembuh dan cantik lepas menjalani pembedahan plastik..huhuhu..mesti nabilah rindu dia,kan?

aliesha kirana said...

dugaan hidup barangkali. yg past kene kuat. AK pun cuba kuatkan diri.

Afzainizam said...

Sesungguhnya kita tidak lari dari dugaan dan musibah menimpa kita seharian. Seringkali, apabila dugaan atau musibah menimpa kita semua, Ianya didatangkan adalah untuk membuatkan kita lebih mendekatkan diri pada Allah S.W.T dan ianya membolehkan kita lebih sabar,tabah dan bersedia menghadapi dugaan atau musibah yang mendatang.

Maaf lama tak ziarah kamu semua.. Minggu lepas out station lerr...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip cari kereta terpakai proton perodua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...