Thursday, December 15, 2011

ALLY ISKANDAR


Semalam.... I jumpa dengan Ally Iskandar....ha..percaya tak..? huhu..

Masa tu I naik basikal, kayuh basikal sorang-sorang di tepi highway. Sedang melayan perasaan sambil mengayuh basikal, I ternampak satu lorong kecil, I terus masuk ke lorong itu. Lorong itu membawa I ke sebuah tempat yang agak asing.

photo credit
I tiba di sebuah kota lama, susunan batu-batu bagunan itu seperti susunan batu di Kota A-Famosa. Bila I bergerak ke depan sedikit, I nampak ramai orang masuk ke dalam kota itu. I hanya memandang dari jauh, dan I tahu yang orang-orang itu mahu mendirikan solat.

photo credit
I teruskan perjalanan ke arah belakang kota itu dan terkejutnya bila I nampak lautan terdampar luas. Air nya membiru, dihiasi pula dengan ketulan-ketulan batu besar.Subahanallah....cantiknya, seperti dalam lukisan. Tiba-tiba I terpandang sekumpulan manusia yang baru turun dari Van Persiaran. I pun pergi lah ke arah kumpulan itu.

photo credit
Park basikal di tepi kota, I sandang bag masuk ke dalam kota itu, dan pada masa itu lah I bertembung dengan Ally Iskandar. Dia tersenyum mesra, kami berbual kosong, rasa macam dah lama kenal. Semasa berbual telefon bimbitnya berbunyi, terdengar suara seorang perempuan marah-marah. Wajah Ally Iskandar muram.

photo credit
Bila I tanya kenapa? Dia hanya tersenyum.

*********TAMAT*********
rasa pelik tak dengan cerita I ni? macam tipu je kan...? tak tipu..betul ni..cuma....I bertemu dengan Ally Iskandar dalam mimpi..huhuhu....

Bila I bagun je, teringat pada mimpi ni....tertanya-tanya kenapa la Ally Iskandar boleh masuk dalam mimpi.

And...I selalu juga mimpi melihat laut, pantai, air...ada kalanya air tu kotor, adakalanya air tu jernih bersih.

photo credit
Ada kata mimpi itu cuma mainan tidur...
Tapi perlu ingat, adakalanya Allah berikan petunjuk melalui mimpi...
Adakalanya mimpi itu permainan syaitan...
Adakalanya juga mimpi itu seolah-olah memberi kita gambaran tentang apa yang akan berlaku pada masa hadapan..

photo credit
Pernah tak you all buat sesuatu...tiba-tiba hati you all berkata

" eh....macam pernah mimpi je perkara ini berlaku?"

ha...pernah tak...?


p/s: maaf lah entri hari ni agak panjang sikit....sekadar berkongsi sekali gus mengabadikan mimpi di blog ini..

27 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

dah agak itu mimpi..


betul tu..dlm hidup akak adalah 2-3 kali mimpi jadik nyata..

Leeya Hezlin said...

wah..sempat lagi ally iskandar masuk dalam mimpi nabilah eh??
hehehe..

JunAina said...

agaknya sebelum tido mesti berangan2 pasal ALLY pasal tu sampai termimpi2...:)

asliner said...

mestilah pernah kak..
kite rase semua orang pernah mengalaminya..hehe
mesti bile kite sedang melalui hari tue..
tibe2 kite cakap, "eh, macam pernah lalui lah situasi nie" hehe

p/s: stakat nie tak pernah mimpi jumpe artis lagi..hehe

aliesha kirana said...

wah! mcm best je mimpi nabilah ni. mgkinkah ally iskandar itu jodoh nabilah? heheheehehehe. tp mcm best, ingt sebijik2 apa yg dimimpi. cantik lak tu pemandangan dlm mimpi tu.

AK sllu lupa mimpi AK. haahah. xingt detail. tp baru2 ni AK mmpi aaron aziz. keh3. maya karin pn ada, tp AK ni mcm kekasih gelap aaron aziz je dlm mimpi tu.

AK ingt, part last, AK lari dr AA, smbil nangis, nyorok kt atas bangunan yg ade tong air tu, AA carik AK pusing2 atas tu. wahahahah! pastu die jumpa AK, dia lap air mata AK. mmg best feeling tu... ngeeee! adoii feeling terlebih lak. keh3

Kakzakie said...

Mimpi macam ini indah dan seronok tak apa...

Betul kakak pun pernah alami sitiasi macam pernah jumpa/alami dan ianya terjadi lagi

Juliet_iRa~" said...

wahhh mimpi jumpa ally iskandar!heee

ada jodoh kot dgn dia..kekeke ;p

nabilah_2908 said...

@Kak Rina

yupp...sy pun dah banyak kali alaminya...

ingt dulu..sy berada dalam saat2 genting....tiba2 je teringt..eh...aku pernah mimpi pasal ni... :)

@Leeya

entah la Leeya, nak kata minat pada dia..tak pun...tiba2 je...mungkin la kot sebelum todur nampak dia kat tv.. :)

YanaMIB said...

u ingt detail eh mimpi u..ai slalu lupa ai mimpi apa..haha~ =P

slalunya bila dh jd sesuatu menda tu br rs mcm "eh deja vu lah" sbb mcm pernah mimpi perkara yg sama =)

hysman said...

pokcik pun dah boleh agak mesti mimpi... hehehehh...
tp awatnyer msti ally iskandar?
adik biliaw pembaca berita alhijrah tak mau kaa? hahaaa...
btw,kdg2 akan mimpi indah klu itu yg sering kita hajatkan tak dpt. dlm mimpi pun jd ler.. heee

Papa Mifz said...

dia selalu beli sunglass kat tpt papa mifz kerja dulu masa kat 1Utama dulu..

najwa aminah abas said...

aku mimpi joe flizzow tak nak lepas tangan aku. petunjuk la tu.

Ati Masrif said...

hehe..dah agak :)

agaknya sebelum tido nabilah
ada tgk pic dia ke ..

nabilah_2908 said...

@JunAina

tak la kak..buat apa la dok nak ingtkan artis...bukan dia ingt kt kite pun..yer tak..? hehe

dia dtg secara tiba2 je... :)

@Asliner

yupp..yupp...

akak rasa ni pun baru pertama kali akk mimpi artis.. :)

Hai dear....lama tak singgah blog kamu kan..? :)

@AK

hahahahaha....gelak besar baca komen AK ni...

mungkin kah..? ish...tak de la...siapa la kita ni yg dia nak pandang...bukan ke dia dah ada Farah? :)

wah....mimpi AK dah macam dalam filem ni..hehe... :)

Dilla Ady said...

da agak mesti tgh mimpi..

part ayat naik beskal tu jek terus tau da ini mimpi..

org kate kalu kite rase mcam penah terjadi benda yg sedang dialami, namenye dejavu..kalu mimpi jadi kenyataan, tak tau la pulak..

nabilah_2908 said...

@KakZakie

tul tu kak..sy pun biasa alaminya...paling tak boleh lupa...

masa saya berada dalam saat2 getir...terus teringt yg sy pernh mimpi tntg apa yg dah terjadi...

@Juliet Ira

ahahaha....takde la...mainan tidur je tu....siapa lah kita yg dia nak pandang...huhu... :)

@YanaMIB

yupp...biasanya terbangun je..sy cuba ingtkan semula... :)

nabilah_2908 said...

@Hysman

sy pun pelik gak..tertanya2..kenapa la mesti Ally Iskandar..

nak kata saya peminat dia..sungguh tidak.... :)

@Papa Mifz

wah..seronok kerja Papa Mifz..selalu jumpa artis.. :)

@Najwa

hahaha...petanda itu jodoh kamu? :)

nabilah_2908 said...

@Kak Ati

tak la kak...tak terfikir pun...mungkin la...sebelum tidur sy tgk tv....nampak dia dalam tv... :)

@Dilla

ada juga apa yg kita mimpikan jadi kenyataan....

adakalanya petanda...

sy pernh mimpi...jalan2 dengan ayah saya...bila tiba dihujung jalan ada dua simpang..

ayah saya suruh ikut jalan yg lebih lapang....tapi saya degil..nak gak ikut jalan yg penuh semak....tapi sampai sekerat jalan....sy kembali semula pada point asal..and ikut jalan yg lagi satu... :)

Amni said...

yang itu namanya dejavu kan? kita rasa macam penah je berlaku.. ustza dulu pernah cakap.. biasanya mimpi camtu sebab sebelum kita lahir kat dunia ni memang kita dah diberi gambaran macam mana kita kat dunia ni.. lepas tgk, kita diberi pilihan nak ke tak lahir kat muka bumi.. jadi, memang tak hairan kalau terjadi sesuatu kita kadang2 rasa macam pernah je mimpi or pernah je rasa benda tu jadi.. hehe..

Alongxp said...

huh...awal2 lagi dah agak dah tu mimpi... tapi nak gak baca sampai abes...

ainz said...

borak2 ngn ally iskandar kat Afamosa..huhuu...orang tua2 cakap kalau mimpi yang ingat tu,mainan tidur je..kalau tak ingat tu yang btul2..bukan cobaan..hurmm..wallahualam

MiMiEy :) said...

haha, mimi dah agak dah ni mesti mimpi sebab terlalu romantis.

hehehe, kadang2 mimpi ni buat kite terlalu berharap kan.

mimi baru2 ni mimpi org masuk meminang. hahaha, gatal sangat ni

ikatankasihku said...

ni tandanyer dah makin dekat dah ni..hehehehe

Juliet_iRa~" said...

haipppss jgn ckp camtu..kalo da jodoh xkemana..heee ;p

ke bakal berkahwin dgn ehem2 dlm ms terdekat ni?kekeke

fathiahRAIHANA said...

selalu jugak rasa mcm tu .
rsa mcm, eh hari tu bkn dh jd cmni ke -,-
hahaaha . tapi ana pun dua tiga mggu ni selalu mmpi pelik2 taw akak -,-

Afzainizam said...

adooiiiii inat lerrr jumpa bebetul tadi... ni mesti tidur tak basuh kaki ni...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
tip pilih sport rim

Tapak Kaki said...

aku hari-hari jumpa si ally tu.. tak sah kalau tak jumpa..








jumpa dalam tivi.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...