Thursday, March 15, 2012

BURUNG MERPATI



Ola dear fwens...!!

I cuti sehari je...hari ni dah masuk kerja balik....masa masuk office...mata I dah sakit dah..

bila nampak menda ini di pintu masuk..


ranting-ranting kayu berselerakkan kat depan tu.....haih...


dah nampak tu..harus la kena pergi ambil penyapu bagai tuk bersihkan.....

nak tahu siapa punya kerja..?

photo credit
makhluk Allah ni...bersama dengan pasangannya..... couple ni dah kerap datang ke sini masuk melalui bumbung tak tak bertutup...entah macam mana penutup tu dah tanggal...

siapa nak panjat betul kan sampai kt atas sana......tinggi tau...kena guna kren...

photo credit
bila dibiarkan....makin kerap lak dia keluar masuk bawa ranting-ranting tuk buat sarang...

itu tak pe lagi....yang buatkan I sakit hati ni.....ranting-ranting yang dia tak nak guna..buang sepah-sepah....

photo credit

satu kerja pulak nak bersihkan....

hari tu anjing masuk.....sekarang ni burung la pulak...huhu..

apa nak buat eh..? (-_-)"

16 comments:

lieynanilaz said...

biar betul...hoho..penat nak kemas tu..

munna said...

alahai...anjing tu nak bagi nabila kerja lebih tu... takpelah kira exercise ye...

redza said...

merpati tumpang berteduh je tu hihi

Kakzakie said...

Org tua-tua kata kalau tempat tinggal atau tempat business ada burung merpati tinggal rezeki bertambah murah tau ZN...

Sr. Maryam Fatanah said...

sabar je lah..btw, nak naik hot air balloon harga rm 10 utk 5-7 minit tp dy bwk x tggi

atty's said...

suka betul binatang2 tu duk opis nabilah.

YanaMIB said...

naseb dia bwk ranting je..klu dgn taik2 dia sepah2kn..lagiiiiii haru..hihi

pipoq said...

huuu..kalau sampai dah beranak pinak kat situ lagi susah nak buang nanti..

nak tak nak kena cari orang untuk tutup lubang tu jugak la..

Cik Ecah said...

aik mcm2 haiwan ade yea haha...

siap bwk ranting2 tuh ;p

sabo jer la yea..

Kella said...

eh.. mana tau ada rezeki ke.. hehe.. burung pun minat nabilah dah nih.. =)

aliesha kirana said...

hahaa. ambik bela je la nabilah. keh3

MiMiEy :) said...

kalau burung ok lagi. anjing tu bahaya sikit.

depe datang bawak rezeki tu. hehe

Leeya Hezlin said...

hai laa burung merpati..
kesian nabilah kena bersihkan tempat yg bersepah tu..

ainz said...

alahai...comelnya couple tu..hee...nabilah request la kat boss..suruh dia panggil orang btulkan bumbung..hurmm..

Afzainizam said...

burung tu nak tumpang ajerrr... tapi rasanya dia nak beranak pinak kat situ kot.... siap buat rumah atas opis ko tu.... nak dudok kekal kat situ lah rasanya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
tip jumping bateri kereta kong

Juliet_iRa~" said...

baiki bumbung laa kot..huu..

kalau tak..mesti dia msuk gak kan..:)

btau bos..heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...