Friday, April 20, 2012

BAHANA MENINGGALKAN SOLAT



kecil...? boleh right click & zoom in.... tidak pun....anda boleh rujuk di sini..

Secara ringkasnya....jika kita meninggalkan 

Solat Subuh : Allah SWT akan mencampakkan ke dalam neraka Jahannam selama 60 tahun. 1 tahun di sana bersamaan dengan 60,000 tahun di dunia.

Solat Zohor : Dosa sama seperti membunuh 1000 orang muslim. Sedangkan membunuh seorang orang Islam pun kita akan dicampakkan ke neraka, bayangkan kita telah membunuh 1000 orang muslim.

Solat Asar : Dosa sama seperti meruntuhkan Ka’abah. MasyaAllah, sanggupkah kita meruntuhkan kiblat umat Islam? 

Solat Maghrib : Dosa sama seperti berzina dengan ibubapa sendiri.

Solat Isyak : Allah SWT berseru kepada mereka “Hai orang yang meninggalkan solat Isyak, bahawa Aku tidak lagi redha engkau tinggal dibumiKu dan menggunakan nikmat-nikmatku, segala yang digunakan dan dikerjakan adalah berdosa kepada Allah SWT.” 

************ ♥♥ ************

Adakah kita tergolong dalam golongan yang leka dalam menunaikan solat...? tepuk dada..tanya iman...
selagi kita bernafas di bumi Allah ini, masih belum terlambat untuk bertaubat...memperbetulkan mana yang salah.....

photo credit

moga perkongsian ini bermanfaat kepada kita semua....


sumber : Oh Islam, perkongsian dari rakan facebook

p/s: jika terdapat mana-mana kesalahan, mohon dapat ditegur...niat hanya ingin berkongsi ilmu yang I dapat dengan semua. (^_^)

14 comments:

Kakzakie said...

Perkongisan yg amat baik. Tazkiran begini memang baik utk diperpanjangkan...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

thankz for this sharing.. hope kita sume xlalai kn... aminnnnn

Cik Amni said...

LIKE!! =))

atty's said...

info yg sangat2 berguna..kty nak print out..tampal kat bilik anak2..bior diaorg takut..tq nabilah

MiMiEy :) said...

nice info akk :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

akak pon penah baca ni..kalau agak-agak terlalai tu mesti ingat semula benda-benda ni

kiwi said...

banyak kebaikkan solat sbnrnya..tak rugi pon solat..kan .hihi ^^

Fyqa said...

thanks for sharing

;D

Aliesha Kirana said...

mekaseh share ni nabilah! smoga kita bukan tergolong dlm golongan org yg melalaikan solat. amin!

sakit kepala hari ni. aish. xde mood nak blogging... tolong tolongg! hohoho.

Cik FaRiZaM said...

tq for sharing....marilah kita muhasabah diri n perbaiki diri...

moga Allah ampuni dosa kite yang lalu

Amin

Papa Mifz said...

bagus perkongsian nih....

adol ihsan said...

Salam..

Terima kash atas kongsian ini..
Solat itu tiang agama.. ;)

asliner said...

erm..
kite2 nie semua tahu..
cume buat2 tak tahu je..
sampai ada yang sengaja meninggalkan solat..
waallahualam~

p/s: thanx for sharing =)

Afzainizam said...

Solat tu tiang agama... kalau tinggal runtuh segalanya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
sport rim rs watanabe