Monday, May 21, 2012

KERANG REBUS


Ha...suka makan kerang tak...?
pasti ada yang suka...ada juga yang geli..tul tak..
ada juga yang suka makan..tapi allergy....nanti gatal...

kalau tanya I...tentunya suka....huhu...

cara nak buat pun mudah....basuh bersih-bersih kerang ni..pastikan tiada lagi lumpur melekat...
masuk dalam kuali...taburkan sedikit garam...
campakkan halia..bawang...cili padi...kalau ada serai pun best gak...

tutup kuali..dan biarkan ianya masak..dalam 5 ke 6 minit.....
bila kulit kerang dah terbuka...bermakna dah masak la tu..

bila dah siap...apa lagi......

makan jommmm......
sungguh enak di cicah dengan sos thai....terangkat...!!

p/s: maaf...I busy hari ni...terima kasih Kak Zakie dari blog Titisan Nurani kerana bertanya... (^_^)

12 comments:

Atiqaa Payung said...

Tak suka kerang, tp sbb darah kurang punya pasal, kena mkan jugak ;)

Aliesha Kirana said...

sodap2! xdelah sukaaa sgt. tp layan gak kdg2 hhehehe. tmbh2 yg rebus ni. sedap meratah. kan. hehehehee

Kakzakie said...

Kakak dah agak mesti busy...

Keluar dah kerang rebus cecah dgn sambal kicap pun sedap juga dik...

::mak incik:: said...

suka.... huhu... :D

lieynanilaz said...

layann...

Papa Mifz said...

kerang nih kene basuh betul2 kan...kalo tak nanti makan berbau jer...

Leeya Hezlin said...

Suka makan kerang..
Sama la cara kita rebus kerang.. :)

PinQib said...

wahhh tetibe ngidam kerang bakar..

oya said...

alamak buat teringin jer..

Mira@Mier said...

bez tp nk mkn slalu alllegic pulak dg resdung.. :)

sedap jgk klau masak kerang masak merah...

^^

hanginsepoi2 said...

ya ampun, ini klu mak lalu depan ke blkg ke..comporm tak perasan punyer..
kerang rebus mmg sedappppppppppppppppp sgt!

Afzainizam said...

yppp saya aLAH dengan kerang ni habis merah bintik-bintik pada kulit

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair door trim kereta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...