Monday, June 25, 2012

PUBLIC HOLIDAY



Al-kisah....

photo credit
Alarm di telefon dah menjerit-jerit mengejutkan Si Z. Seperti biasa Si Z akan 'snooze' dulu sebelum benar-benar bangun, kononnya nak bagi hilang mengantuk. 15 minit kemudian alarm menjerit lagi maka bangun la Si Z sambil mencapai tuala.

Dalam perjalanan ke bilik air, dia lihat ayah, ibu dan adiknya berada di ruang tamu masih duduk santai. Adiknya masih berbaju tidur belum mandi dan bersiap-siap lagi untuk ke sekolah.

" Eh...tak sekolah ke hari ni?" soal Si Z pada adiknya.

" Orang cuti la hari ni, dia je yang kerja."

Si Z terpinga-pinga, kenapa cuti pula pada hari Isnin. Cepat-cepat dia meluru ke arah kalendar yang tergantung lalu direnung lama.

photo credit
" Ha'ah la..hari ni public holiday....ish macam mana boleh terlupa ni..!!" ucap Si Z dengan girang.

Tiba-tiba dia terdengar ibunya memanggil.....

" Dah pukul berapa ni....tak kerja ke hari ni?"

Serta-merta la Si Z ni bangun, baru lah dia sedar rupa-rupanya dia hanya bermimpi dan agak lewat juga dia bagun pada pagi ini kerana dia telah mematikan alarm telefonnya bukan menolak butang 'snooze'.....huhu...

" Kan best kalau betul-betul...bukan mimpi....." bisik hati kecil Si Z.

photo credit
Hebat betul permainan syaitan ni kan..sekejapan je kita boleh bermimpi......isk..!! (-__-)"

12 comments:

pipoq said...

hehehe..monday blues ye ?

Leeya Hezlin said...

biasa la hari isnin kan..
happy working nabilah.. :)

Kakzakie said...

Itulah kalau alarm bunyi jangan tidur balik. Kalau tak memang mimpi macam-macam...

Untung mak ada kejutkan... manja:)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

haha..sblm tertido balik tu dlm hati mesti tgh harap harini cuti kan?

Aliesha Kirana said...

hahaah! moodless monday btol! iihih. itu mesti rasa malas nak ke kerja tu, sampai mimpi cmtu skli. tp mmg best pun kalau ade public holiday sllu. haha

lieynanilaz said...

hahaha...

Papa Mifz said...

permainan syaitan mmg sgt hebat...huhu

redza said...

nasib baik ibu kejutkan klu x kul 10 baru bngun hehe

asliner said...

hik2..
kelakar pulak baca..
ingatkan betul2 public holiday(mane tau melaka ade public holiday)..
rupenye2..
dalam 'sedar' tue mimpi lagi..hehe

oya said...

mimpi rupanya..sedap2 kan tidur

kiwi said...

kalau public holiday betul2 kan best..hihi..nasib baik ade ibu..kalau tak terlajak la jwbnye ^^

Rinna said...

Betul laa kalau kita dah terjga.. pas tuh terlelap sempat lagi tuh mimpi sah2..terlewat bangun laa hari tuh.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...