Monday, July 02, 2012

IKAN KELI - PART 2




Saja nak bagi tau you all yang I dah berjaya mencuci dan memasak sendiri ikan keli..huhu..

masih ingat lagi dengan entri IKAN KELI yang pernah I cerita kan dulu..?

baru semalam I berjaya merialisasikan misi tuk masak sendiri ikan keli..huhu..



6 ekor ni...baru 2 ringgit lebih...ha..murah kan...??

patut la I tengok orang suka beli ikan ni banyak-banyak....murah rupanya...bila jual..seekor RM 2 dan ke atas....banyak untung tu....

I cuci guna air asam dan garam......
yeah..!! tiada lagi hanyir ikan ni...satu lagi kerik lendir ikan ini dengan pisau....



bila tiba masa untuk menggoreng...agak mencabar juga..sebab meletup-letup...habis dapur kena percikkan minyak....

tapi..akhirnya..selesai juga...

tadaaa....ini la hasilnya...

Ikan Keli masak sambal hijau...

Misi berjaya..... (^_^)V

13 comments:

YanaMIB said...

mcm mencabar je nk msk ikan keli ni..padanla kt kedai jual mahal..yg dh siap msk la..huhu ai pn penggemar ikan keli..klu goreng berlada tu..pehhh oke tiba² mengidam ikan keli..grrr~

Afasz said...

sedap nye. sy tak pernah lg masak sendiri ikan ni.... meletup2 mcm goreng hati n pedal ek....

lieynanilaz said...

kalau kat kg mmang saya akan beli ikan yg dah siap siang...hehe.

pipoq said...

kalo nak kurangkan letupan minyak ketika menggoreng ikan keli tu, sebelum masukkan ikan keli, masukkan sekeping dua asam keping insyaAllah masa menggoreng tu takde la risiko minyak meletup..

Kakzakie said...

Sah... dah pandai dah. Semakin goyang kakilah mak/ayah kalau hari minggu...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

betul ckp pipoq..taruk asam keping dlm minyak nk goreng tu..lg satu kelebihannya nnt ikan digoreng x melekat


akak x brp gemar ikan keli..jd x pandai siangnya hihi

hajiMete said...

rajinnnyerr makkk siang dan goreng ikan keli tuuuu.. ehhhee

Nur Emilya said...

sedapnya! minat ikan keli! :)

gadisBunga™ said...

nak goreng tu meletop letop. tak tahan den!

Papa Mifz said...

mama mifz sgt suko mkn ikan keli...papa mifz sebalik nyer...hehe

Aliesha Kirana said...

aah keli mmg meletop kalu goreng. haha. seriau! AK ske makan je, xske masaknyeee. kah3.

SURIA AMANDA said...

best kan? jemput singgah blog saya..ada citer ikan keli salai...i followwww..

Afzainizam said...

dlm bahsa jawa ikan keli= iwak leley..nk kongsi cmne nk ilangkan lendir ikan keli..sy basuh ngn air beras(beras yg kita basuh jgn buang)..kalu nak goreng xnk meletup2,cam biasa buh garam n serbuk kunyit then letak tepung goreng pisang adabi sikit..insyaAllah,senang menggoreng..sedap..rangup..selamat mencuba....cewahhh

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair bumper kemek kedalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...