Monday, September 10, 2012

BUTTERFLY MASUK RUMAH



sempat I snap gambar ni hari sabtu yang lepas...
orang tua-tua kata kalau butterfly masuk rumah ada orang nak datang....pernah dengar tak..?

ade ke orang datang rumah ..?

takde pun.....butterfly tu saja nak singgah berehat jap...mungkin tertarik dengan warna dinding rumah yang berwarna kuning ni..huhu..

sebenarnya..I konfius antara kupu-kupu dengan rama-rama..so I sebut Butterfly je la...
tapi menurut Makcik Wikipedia yang datang rumah I ini adalah Kupu-Kupu (Butterfly) 

Rama-Rama macam mana pula rupanya...?
Makcik Wikipedia kata yang ini adalah Rama-Rama (Moth)

photo credit
 masih konfius....? hope tidak lagi la yupp...

Happy Monday dear fwens...!! (^_^)

8 comments:

Dilla Ady said...

info menarik untuk arini..

ha ah kalu dilla pun org tua2 ckp ade org nk datang umah bile ade rama2 masuk umah..

Kakzakie said...

Betullah dulu selalu dikatakan bila ada kupu-kupu masuk ada tetamu nak dtg, mungkin akan datang hari ini kot sebab kan Hari Raya masih ada mesti ada tetamu nak dtg..

[sutera kasih] said...

aaahhh..kalau rama2 msk rmh, mksdnya ada org nk dtg..org2 tua katala hehe


yup, sy pun konfius rama2 & kupu2 huhu

YanaUjang said...

yg ai tau kupu2 kecik..rama2 besar..haha

pipoq said...

anak sy cakap, 'butterfly'..hehehe..

Cikgu Ma said...

mmg x tau gak apa beza rama2 dan kupu2...hehee

rama2 masuk umah, org cakap ada yg nak kena pinang...kihkih

fara said...

Yuppp! Fara pon pena dgr camtu gak.
Ade yg kata nk masok minang gak.
Heee ;)

Aliesha Kirana said...

aah. ade dgr cmtu. eheheh. tp kdg2 rase gak cm betul, keh3. bapa sedara AK sorg tu, kalau dia nk dtg umah je, msti ade sekor rama2 ni yg masuk umah AK. haaha. tp tu kebetulan je kan. iiihhihih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...