Wednesday, November 21, 2012

DESA TEMU JODOH


Masa I tengah buat kerja...kena cari lokasi gunakan Google Map..
cari area Melaka je...entah macam mana Pakcik Google ni mengong bawa I ke Johor pula..

Pakcik Google tunjukkan kat I tempat ini...

perasan tak ada yang menarik dalam Google Map ni..?
kecil sangat eh...x nampak...takpe...
cuba tengok gambar bawah..

 I jumpa Desa Temu Jodoh..

Desa Temu Jodoh ni terletak di Chaah Segamat Johor
terus je I Google...

maka tahu lah serba sedikit sejarahnya...dah pernah keluar Majalah Tiga rupanya..

photo credit
Dinamakan Desa Temu Jodoh kerana berlakunya Majlis Perkahwinan secara besar-besaran yang melibatkan 24 pasangan yang terdiri daripada peserta rancangan tanah muda 
pada 27 Februari 1997

kalau yang masih belum tahu...cuba baca kat sini..

Orang Johor......mesti tahu kan kampung ni...
kalau pergi sini...rasa-rasanya boleh temu jodoh ke...hehehe..(^_~)V 

10 comments:

sis shuhada said...

Haha klu yg belum bertemu jodoh, dpt jodoh xpe.. takut yg dh ade... tetiba...

redza said...

pegilah sana..mana taukan bertemu jodoh ngan org johor haaaa

Rinna said...

Baru tau..nie.. hehehe..

Kakzakie said...

Tak adelah macam tu. Itu nama baru sempena mereka menikah ramai-ramai. Kakak ingat lagi kisah itu...

pipoq said...

nampaknya encik google sudah memberikan tanda2..sudah hampir menemui jodoh la tu kot..hehhe..

Papa Mifz said...

apa lagi Nabilah...try la ke sana...hehe

intanfirdaus247 said...

hehe..Nabilah, pi sana cepat..hehe

KAMIHIDUP said...

Nak temu jodoh senang je.. banyakkan doa. Bersungguh minta ditemukan jodoh. InsyaAllah akan makbul.

Pengalaman sendiri. Hahahaha.

Aliesha Kirana said...

hamboi2 ehem3. pandai je google map bawak ke situ. petanda gaknya? kih3.

Wak Gelas™ said...

bukan setakat temu jodoh, bercerai baraii pon ada tauu.. ehhee, wak pon dh penah smpi desa nii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...