Friday, May 03, 2013

MALAYSIA ELECTION DAY


5 May 2013 tarikh untuk kita tunaikan tanggungjawab kita kepada Negara...tak gitu..?
Agak excited juga la..sebab ni kali pertama nak pergi mengundi..

I undi parti mana...?
Shuuuuuhh...undi itukan rahsia...kan..kan..kan..?


Ada yang dah ready nak balik kampung kan...?
semoga perjalanan anda pergi dan balik selamat la yupp..Amin..

Sedikit panduan la untuk yang kali pertama nak pengundi..macam I..huhu.. ;-P


kedudukan ruangan bilik mengundi..
kalau tak jelas...sila right click..


contoh kertas undi...pastikan tiada sebarang tanda pada kertas undi..
kalau tak undi anda itu dikira rosak..

eh.,.,banyak dah kan video2 cara mengundi...sila cari.. (^_^)

hmmm....ada juga yang tak berapa nak ambil tahu pasal ni...bila kita bercerita..

" ah...malas lah aku nak ambil tahu...."
"kalau tak pergi undi tak boleh ke?"

I dulu pun macam dalam sitasi di atas juga....rugi pula rasanya tak keluar mengundi tahun 2008 yang lepas...
tapi tuk kali ni..tidak lagi..

kesedaran dah ada... (^_^)

bak kata Prof Muhaya.....


So..kepada kawan-kawan semua....rasanya semua dah berdaftar kan..? bagus-bagus..
diucapkan...selamat mengundi..

" Mari lah mari...kita mengundi...."
" Tunaikan lah kewajipan pada Negara....."

8 comments:

pipoq said...

sy pilih...mengundi..hehehe..

undi itu rahsia

JunAina said...

Ada org kata semua parti politik tu 2x5 ja tapi bagi Kak Aina dlm tak baik tu mesti ada salah satu yg baik sikit...:)

dhiera said...

mari mari mengundi! 5mei first time mengundi. 5mei jugak bday mak saya!

YanaUjang said...

slmt mengundi...!

Ati Masrif said...

kak ati pun baru PRU 13 ada kesedaran
dan rasa tanggungjawab nak mengundi...

jom :)

Mss Anum said...

Jom kita.....keluar mengundi..
Saya pilih...........MALAYSIA !!

ainz said...

undi sehari je...sy balik melaka smpai 5hari..ahaha...agak melampau disitu mengambil kesempatan..

ape2 pun..buang yang keruh,ambil yang jernih..jgn gaduh2 dah lepas ni..rimas..heee

hana hadi said...

dah habis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...